Apžvalga
Praeitus metus palydėjo naujų konsolių pasirodymas rinkoje, o kartu ir keli nauji žaidimai. PC rinkai Battlefield 4 tapo visai padoriu pavyzdžiu to, ko galėsime sulaukti ateityje.
BF 3+1=?
Įspūdingi specialieji efektai, padidinta tekstūrų raiška, kur kas gražesnė animacija byloja apie naują kokybinį produkto lygį, net lyginti su „senesne“ versija nesinori. Bet štai klausimas: ar naujas, blizgantis įpakavimas pateisina iš esmės to paties žaidimo, ar madingo priedelio televizoriui įsigijimą?
Ir taip, ir ne. Tikriems šaudyklių mėgėjams BF4, tai kur kas kokybiškesnis produktas, iš po kurio nekišo beveik dešimtmečio senumo technologijų apribojimai. O štai skubėjimas išleisti tęsinį sąlygojo pagrindinės frančizės bėdos paūmėjimą – kaip ir anksčiau, BF4 labiausiai patiks daugeliui žaidėjų skirtas režimas; įdaras vienišiams – šlubuojantis ir lydimas rimtų psichikos sutrikimų.
Aišku, po šitiek CoD ir BF dalių, tapo akivaizdu, jog šių žaidimų scenarijų autoriams nekeliami įvykių realumo ar bent jau patikimumo reikalavimai. Matyt todėl, šie nusprendė rungtyniauti kvailiausio pasakojimo rungtyje. Kinijos kariškis sukėlęs pilietinį karą rytuose, Egipte kovojantys rusai ir visas problemas sprendžiantis JAV didvyriai – mišrainė, kaip visados, velniška.
Skirtingai nei konkurentai iš JAV, DICE net nesistengia kurti įdomių personažų ar bent jau pakaltinamų scenarijaus vingių. Užtat daug, ir labai daug, žadą atimančių specialiųjų efektų. Pasakojimas veikiau primena M. Bay‘aus filmus, nuo kurių atitraukti žvilgsnio nesigauna, net pramiegojus įvykių esmė: žaidėjui pakanka prisiminti, jog jis narsaus kario kailyje, mėgautis veiksmo scenomis ir įspūdinga vizualizacija. Ieškantiems dramos, vargu ar iš piršto laužtos scenos patiks.
Multi-Pulti sezonas 2013-2014
Turbūt niekam ne paslaptis, jog DICE flagmanas, visų pirma, apibūdinamas kaip multiplayer žaidimas. Todėl baltais siūlais prikabintas pasakojimo režimas nieko neturėtų stebinti. O štai pagrindines žaidimo savybes kūrėjams vis tik pavyko pritempti už ausų.
Apart ženkliai pagėrėjusios grafikos, pagerintos vartotojo sąsajos žaidėjų laukia keli nauji susirėmimų režimai: Obliteration, verčiantis žaidėjus įtaisyti sprogmenis priešo užnugaryje bei Defuse, skirtas mėgstantiems mažesnio kalibro konfliktus. Kaip visada, bandymai prisijaukinti konkurentų fanus atrodo naiviai, juk dideli mūšiai su karine technika – štai kur pagrindiniai BF koziriai.
Ir, turbūt ženkliausia naujovė – dinamiški žemėlapių objektai, kaip reikiant pakeičiantys kovos lauką, o kartu ir žaidimo taisykles. Vienur dalį žemėlapio galima užtvindyti, kitkur – nugriauti dangoraižį jo vietoje paliekant griuvėsių lauką. Be galo smagi galimybė, leidžianti žaidimui apsieiti be sąlyginiu tikslu. Bet kaip galima buvo nuspėti – greitai pabostanti, o dažnai, be adekvačių žmonių mače, virstanti kvailoku ir beprasmišku užsiėmimu. Taip pat, verta paminėti, jog lygių dizainas tapo kur kas įdomesniu, nestokojančiu įvairovės. O su jau prieinamu DLC skaičiumi – ši problema neturėtų iškilti iš viso.
***
Tikriems BF serijos gerbėjams BF4 turi pakankamai, kad pateisinti šį pirkinį. Kitiems gi, tai veikiau bandymas kuo greičiau iššokti į naują rinkos segmentą, pernelyg nesukant galvos dėl žaidimo įdaro. Ir nors BF4 ženkliai lenkia artimiausia savo varžovą kokybės atžvilgiu, jis vis dar negali atsikratyti melžiamos karvės įvaizdžio.
Napoleoniški DICE planai ateičiai turėtų leisti naujam BF pavirti kiek ilgiau, todėl galima tikėtis, kad žaidimo turinio plėtra dar ilgai nenustos.
Parinktys
Privačios žinutės
- Žinutės
- Draugai
- Svarbios žinutės