Apžvalga
Lost Planet – tai frančizė, į kurią japonai dėjo daug pastangų, ypač į jos įtvirtinimą vakarų rinkoje. Ir jei azijiečių vaidmenų žaidimai tapo populiarūs dėl savitų mechanikų, tai bandymai pritaikyti geografines savybes veiksmo žaidimams, su tam tikromis išimtimis, liko praktiškai nepastebėti. Aišku, Resident Evil išlieka vienu populiariausiu veiksmo žaidimu iš kylančios saulės šalies, tačiau pasakojimas apie numirėlius nuo pat pradžių buvo kuriamas remiantis į vakariečių poreikius.
O Binary Domain bei Lost Planet, įdarytiems anime ir azijiečių pasaulėžiūros, atiteko antro plano vaidmenys. Kita vertus, sėkmingos veiksmo formulės vakaruose prigijo greitai, dar greičiau paseno. Todėl eilinio trečio asmens veiksmo žaidimo kompanijoje naujas Spark Unlimited gaminys atrodo kur kas originaliau ir „šviežiau“.
Trečias kartas (beveik) nemeluoja
Pirmos kelionės į tolimą E.D.N III planetą prasidėjo 2007-ais ir apart kelių smalsių naujovių nieko įdomaus žaidėjams nepasiūlė. Kai už lango karaliavo Gears of War, šaltosios planetos įvaldymas atrodė tuščiaviduriu ir beprasmišku. Tęsinys, žaidimą iš esmės privertęs žaisti iš karto kelis žaidėjus virto kolektyviniu siaubu, nepaisant malonios grafikos, kokybiškos animacijos ir įspūdingo garso antroji dalis nepateisino jokių vilčių sukurti naują, gerą veiksmo frančizę. Trečioji, atitinkamai, virto didžiuliu darbu prie ankstesnių klaidų.
2013-ųjų kelionės į paslaptingą planetą atvėrė kelią pirmiesiems kolonistams, ieškantiems būdų iškankintai motušei žemei gelbėti, po statybinės korporacijos vėliavomis, beje. Gerų mokslinės fantastikos tradicijų lydymas žaidėjas atkeliaują į ledo luitą dirbti namuose likusios šeimos labui. Terminuota sutartis, puikus atlygis ir natūralūs pavojai – ateities emigranto dalia matyt nedaug skirsis nuo šių dienų darbo didvyrių.
Vietos energetiniai išteklius saugo ne tik ledas ir griausmingos pūgos, bet ir arkidai – planetoje gyvuojančios plėšrios būtybės. Neįkainuojama energija verda jų kūnuose, todėl įprastus kasinėjimo darbus pakankamai dažnai paįvairina susidūrimai su vietos fauna. Iš čia karinio parengimo būtinybė kolonistams. Be to, siužetas, kaip tai jau priimta, nepamiršta ir apie piktas korporacijas ir apie kitus mokslinės fantastikos pamėgtus klišė.
Susidoroti su kasdieninėmis kliūtimis herojus gali negausaus bet efektyvaus ginklų arsenalo pagalba. Čia svarbu pastebėti kelių rūšių šovinius – rikošetu šaudantis šratinis šautuvas vienas įdomiausių sprendimų kautynėms uždaruose erdvėse. Komfortiškam judėjimui per ledo luitus žaidėjui prieinami ritimosi kabliai. Na o dideliems atstumams įveikti – mech'ai, vietos kasinėjimo darbų ir sunkvežimių analogai. Kūrėjai nepatingėjo pridėti ir kelioninių gabalų muzikos sąrašo tam, kad analogija su sunkvežimiais neliktų nepastebėta. Beje, nekaltas humoro jausmas randa sau vietos nuolatos – kabios frazės, keistos situacijos ir dviprasmiškos asmenybės kartais netgi persistengia išprovokuoti žaidėjo šypseną.
Iš esmės gi, mech'as, tai puiki priemonė paįvairinti kitaip be galo įprastą, linijinę šaudyklę. Juk kelionės tai pusė darbo, kūrėjai padirbėjo iš peties prie šių didelių mašinų. Jų pagalba kasinėjami mineralai, taisomi išorės įrenginiai, tai puiki priedanga nuo siautėjančių audrų, galinga žudymo mašina, kitaip mirtinus susirėmimus paverčianti musių sparnų plėšimu. Didžiausius wow momentus sukuria grėsmingos audros, žaidėjo robotą paverčiančios ledo luitu. Tokiu atveju tenka išlįsti iš jaukios kabinos, numušti ledus ir pataisyti gedimus. Tuo metu, aišku, mus puola didžiulės pabaisos.
Gigantiški bosai – tai viena iš firminių žaidimo savybių. Didžiulės kovos arenos, dar didesni padarai privers išnaudoti visas turimas priemones ir vietovės ypatumus. Pažeidimų sistema, panaši į Binary Domain, kai pirma reikia sunaikinti priešo apsauginį sluoksnį ir tik tada susidoroti su kyšančiais viduriais – įtraukia greitai. Ir tai svarbu, ankstesniuose dalyse kartais buvo sudėtinga nuspėti kaip susidoroti su kai kuriomis pabaisomis. Čia gi, tie patys mūšiai prieinami kaip akis į akį, taip ir iš mech'o kabinos.
Kiekybe vs kokybė
Kuo jau ko o tingėjimu kūrėjų kaltinti neįmanoma. Žaidimas įdarytas tiek detalių ir savybių, kad po pakankamai ilgos įžangos galima užsimiršti ir pagalvoti, jog ekrane ne dar vienas veiksmo produktas, o tradicinė veiksmo rpg. Atviras žemėlapis, parduotuvės, patobulinimai, personažai, net kelių tipų užduotys. Ilgainiui ši iliuzija išgaruoja begaliniuose šaudymo koridoriuose, tačiau sukelia mintis, jog kūrėjai galėtų žengti kiek toliau ir iš tikrųjų sukurti vaidmenų žaidimą. Solidus pagrindas ir kiek paprastoko kovos mechanika – tam tiktų, bet deja.
Čia pat ir pakankamai paprastos kovos, leidžiančios vienu metu į ekraną išmesti dešimtis priešų ir akivaizdžiai pademonstruoti skirtingų ginklų stiprias ir silpnas savybes. Įprastų susidūrimų nepaįvairina net priedangų sistema, šis vaidmuo atiteko skirtingiems šoviniams ir įspūdingiems bosams.
***
Tenka pripažinti, kad su kokybe kūrėjai nesusidorojo, galop prie tokių visą ko apimčių ir galutinio apsisprendimo dėl produkto žanro stokos – tai, greičiausiai, neįmanoma.
Bet kuriuo atveju, šalia eilinio veiksmo žaidimo iš vakarų, Lost Planet turi ką pasiūlyti ir sudominti net skeptikus. O štai Binary Domain ar Earth Defense Force žinovams – šio produkto net pristatyti reikalo nėra.
Parinktys
Privačios žinutės
- Žinutės
- Draugai
- Svarbios žinutės