Apžvalga
EA games atšaukus savąjį konkurentą 2k Sports produktui, NBA 2k13 liko vieninteliu krepšinio žaidimu rinkoje. Būtina paminėti, kad 2k Sports kompanija, nesisugundė monopolinine pozicija žanro rinkoje, ir žaidimas nebuvo kuriamas tik kaip įrankis, siekiant kuo didesnio pelno. Kaip ir kasmet, kai 2k studija perėmė NBA serijos leidimą iš atrodo kreivų EA games rankų, taip ir šiemet 2k13 nustebina ne vieną virtualaus krepšinio mėgėją.
Šiemet, kaip ir buvo galima tikėtis, didžiausias dėmesys buvo skirtas My Player Mode režimui, kuris buvo pervadintas į MyCareer. Žaidime turėsime unikalią galimybę – išbandyti kone RPG sporto žaidimą. MyCareer atrodo nuo gana primityvaus ir elementaraus tapo vos ne socialiniu žaidimu, kuriame tampame atsakingi ne vien už žaidėjo pasirodymą varžybu metu, tačiau ir įvaizdį laikotarpiu tarp varžybų. Gausime privačią „twitter“ paskyrą, kur matysime sirgalių atsiliepimus. Rodant gerus rezultatus ir komandai laimint – jus nešios ant rankų ir dievins. Tačiau papuolus į gilesnę duobę, žaidimo krizę ir pralaimint rungtynes teks atlaikyti nemenką kritikos bangą ir karčių žodžių laviną. Žaidžiant vis geriau ir geriau, Jūsų fanų skaičius didės tarsi aritmetinė progresija, susidomėję jūsų pasirodymu, fanais gali tapti net tokie garsūs žmonės kaip paauglių dievaitis J.Bieber arba NBA legenda M.Jordan. Ankstesniuose žaidimuose galėdavome pasirinkti krepšinio batelių gamintoją ir modelį. Šiemet, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su sportinės avalynės kompanija, turėsime galimybę susikurti batelius pagal savo skonį – keist galėsim viską – nuo pagaminimo medžiagų iki kiekvienos dalies spalvos.
Drebančios kinkos vadovo kabinete?
NBA 2k13 atrodo gerokai paveiktas praeito sezono D.Howard istorijos. Dabar ir jūs su komandos vadovu galėsite aptarti komandos draugus, trenerio veiksmus, pasiūlyti atleisti ar priimti į komandą vieną ar kitą žaidėją. Kuo svarbesnė persona būsite komandoje – tuo jūsų balsas bus svarbesnis ir jūsų nuomonės bus paisoma ir į ją atsisžvelgiama.
Nba krepšininkai mėgsta uždirbtus pinigus paaukoti labdaringai, humanitarinei veiklai. Žaidime turėsime galimybe draugiškose varžybose susidurti akis į akį su NBA legendomis, kad ir pavyzdžiui su legendiniu Lakers nariu M.Johnsonu, ir išsiaiškinti kuris stipresnis – senosios ar dabartinės Nba kartos atstovas. Prakalbus abie skirtingų erų lyginimą būtina paminėti, kad galėsime žaidime išbandyti ir dažnai lyginamas bei priešinamas JAV rinktines : svajonių komanda vadiną 1992 olimpiados rinktinę ar šiuometės Londono olimpiados rinktinę. Galbūt galų gale išsiaiškinsime, kuri komanda stipresnė ir vertesnė vadintis svajonių ?
Dar didesnį vaidmenį MyCareer režime užims gaunami patirties taškai (skill points). Be abejo, kaip ir anksčiau už juos galėsime tobulinti atskirtus žaidėjo aspektus (greitį, taiklumą, ištvermę), didelė naujovė į žaidimą įtraukti signature skills. Galbūt tai nebus akivaizdžiai matomi elementai, tačiau rezultatas bus tikrai jaučiamas. Signature skills rinksimės taip pat kaip ir žaidėjo metimo patobulinimus – pagal užimama poziciją ir propaguojamą žaidimą aikštelėje. Įžaidėjas gali būti ir puikus aikštės generolas, ir šiek tiek savanaudiškas, daugiau besiveržiantis po krepšiu, lipdamas galvomis, tiesa?
Repas
Žodį prodiuseris dažniausiai girdime filmų ir muzikos industrijoje. Pasirodo, tokios profesijos žmonės darbo gali rasti ir žaidimų kepime. Kaip 2k13 prodiuseris pristatomas reperis Jay-Z. Pristatomas galbūt net netinkamas žodis šioje vietoje. Kūrėjai tai išdidžiai parodo tiek ant pačio žaidimo kompakto, tiek ant žaidimo dėžutės. Pačiame žaidime taip pat netrūksta Jay-Z – jį pamatysime ir išgirsime tiek užkraunant žaidimą, tiek pristatant artėjančias rungtynes. Tai sveikintina iniciatyva ir tikriausiai Jay-Z stipriai prisidėjo prie žaidimo, kokį jį mes dabar turime, tačiau reikia pripažinti – beatodairiškas reperio rodymas, ir sakyčiau savotiška, įkyri reklama, neprideda žaidimui „kietumo“. Be abejo, reperio gerbėjai, o ir šiam muzikiniui stiliui prijaučiantys žmonės dėl tokio 2k sports sprendimo plojo rankomis.
Būtina aprašyti ir tai, apie ką rašoma pristant betkokį žaidimą – grafiką ir gameplay. Apie antrąjį aspektą Adomo laukų neprirašysi : žaidimas, dievaži, baisiai panašus į savo pirmtakus, stipriausios pasaulio krepšinio lygos krepšinis. Žaidimas šiek tiek keičiasi pridedant naujų ar patobulintų režimų, tačiau pati koncepcija nesikeičia. Taip pat kaip ir bemaž nesikeičia žaidimo žaidėjų ratas : produktą renkasi tas pats žaidėjų ratas. Nors verta pastebėti, kad 2ksports paėmus NBA, vaizdo žaidimų forma, į savo rankas pardavimai ir gaunamas pelnas auga.
Kas dėl žaidimo grafinio apipavidalinimo? Kaip ir kasmet – grafika atrodo geresnė nei buvo pernai. Šiemet detalumas – dešimt balų, pasakiškas. Tiek tikroviškai ir detaliai atkurtų krepšininkų ir jų firminių klaidinančių judesių ar metimų tikrai negalėjome tikėtis. Kūrėjams patobulinti galėtume pasiūlyti nebent sirgalių ar žaidėjų judesius ne varžybų metu. Sirgaliai išties neatrodo įkvepiančiai, juolab neturi emocingumo būdingo NBA varžyboms. Žaidėjo judesiai tarkim pokalbio su klubo vadovu ar spaudos konferencijos metu irgi neatrodo labai gražiai. Atvirkčiai judesiai gana robotiški ir tikrai neįtikina jei lygintume kaip žaidėjai juda varžybų metu. Tie patys gestai tikrai atrodo nuobodžiai bei nykiai.
EA games pajautus, kad jų kuriamas produktas nesugebės prilygti 2k13, jie atšaukė savąjį ir susitelkė į ateinančio sezono žaidimą. Tikėkimės, kad tokia kova, kelianti didžiulį ažiotažą, pakankami siauroje rinkoje bus tik į naudą mums, žaidėjams. O šiemet neturime kuo skųstis – gavome žaidimą tokį buvo prižadėję kūrėjai, kurie pilnai pateisino keltas krepšinio mėgėjų viltis. Norėtųsi tik paprašyti, kad daugiau dėmesio skirtų ir asmenių kompiuterių savininkams, ir skirtų daugiau dėmesio valdymui klaviatūra, kadangi norint pilnai išnaudoti žaidėjų galimybės būtinas konsolės įrankis – pultelis. O ir balso komandas pritaikyti PC rinkai neturėtų misija neįmanoma.
Parinktys
Privačios žinutės
- Žinutės
- Draugai
- Svarbios žinutės