Apžvalga
Gearbox Software studija nusprendė nepasiduoti ir vis tik sugebėjo, šiaip ne taip, sutvarkyti savo keistą mišrūną. Kompiuteriniai žaidimai, kaip ir bet kuri kita prekė, verdanti pramogų verslo puode yra sąlygoti žaidėjų pomėgių, spėjusių tapti tradicijomis. Todėl nieko keista, kai strateginių ir vaidmenų žaidimų savybės, suplaktos į vieną košę, galų gale tampa nei strateginėmis, nei vaidmenų. Vyrukai iš Gearbox nuėjo dar toliau, sukryžminę pirmo asmens šaudyklę su veiksmo RPG, pagimdė pabaisą, kuri jei ne smagus ir beprotiškas multiplayer‘is būtų pasmerkta greitai mirčiai.
Pasienio žemės. Dublis antras.
Praraja tarp to, koks smagus pirmasis žaidimas buvo draugų kompanijoje ir koks negailestingai nuobodus ir niūrus vienam žaidėjui, yra milžiniška. Negadindami to, kas žaidėjam patiko, kūrėjai nusprendė pataisyti likusį balastą.
Veiksmo vieta – ir vėl išprotėjusi Pandoros planeta. Išgirdusi teigiamus žaidėjų atsiliepimus apie gerą humoro jausmą, Gearbox nusprendė nesismulkinti ir kimšte prikimšo žaidimą juokeliais, ironija ir sarkazmu. Dramos, deja, nesigavo, užtat nuo šmaikštaus atidaromojo filmuko iki paskutinės pasakojimo dekoracijos yra ir ką paklausyti ir kuo pasigrožėti.
Po paskutinės lobių ieškotojų kompanijos nuotykių, atvėrus mįslingą senovės saugyklą, pradėjo dygti paslaptingas, o kas svarbiau – vertingas, resursas eridiumas. Kaip žinia, kur turtai, ten ir nelaimės. Pagrindine Pandoros nelaime tapo gražuolis Džekas, užėmęs visus nepriklausomus planetos lopinėlius nenaudėlis svajoja apie totalų visą ko sunaikinimą, o dar uždarbiauja radijo laidų vedėjaus poste, savo vaikėziškais pokštais linksmindamas žaidėją. Blogiečio įtakai atsispirti sugebėjo tik Sanctuary miestas, kurio gyventojai visokeriopai bandys padėti naujai lobių ieškotojų kompanijai. Ir nenuostabu, juk dalis pirmos žaidimo dalies didvyrių būtent ten ir apsistojo. Paslaptys, intrigos ir nelaimės – nuotykių, o ir šiaip pasakojimo elementų antroje dalyje vienam kvadratiniam metrui yra ženkliau daugiau nei pirmtake.
Ypač smagiai padirbėta prie šalutinių istorijos vingių. Pagalbines užduotis darytis būtiną! Didelės humoro ir geros nuotaikos jų vykdymo metu garantuojamos. Ypač gerai yra tai, jog apart šmaikščių monologų žaidėjai maloninami ir netradicinėmis užduotimis. Plika akimi matyti, kaip iš kailio vertėsi kūrėjai, norėdami atsikratyti, matyt jau visiem spėjusios įgristi, nužudyk-atnešk formulės. Nepastebėti teigiamų rezultatų neįmanoma: verskite paminklus, tirkite kriminalines bylas arba žudykite priešus įvairiais būdais.
Dailesniu tapo ne tik pasakojimas, ženkliai daugiau dėmesio skirta ir paveiksliukui ekrane. Tą pačią cell-shading‘u paišytą grafiką aukštos raiškos tekstūros praturtina; aplinkos tapo ženkliai detalesnės ir įvairesnės: sniegingos stepės, urvai ir pramonės rajonai; megapoliai ir Pandorai būdingos dykumos apkrautos akiai mielomis smulkmenomis. Galop, nudienos pilkoje zonoje atsidūrusių žaidimų fone, net labiau išreikštas kontrastas ir spalvų intensyvumas galimas priimti, kaip šviežio oro gurkšnį.
Pasienio žemės. Tas pats, tik daugiau.
Kai dažnas leidėjas, nespėjęs įtvirtinti ankstesnės žaidimo dalies sėkmės, imasi bet ko, tik ne pirmtako atkartojimo – tęsiniai, norom nenorom, kelia abejones. Tik ne Borderlands 2 atveju, nei atsargių, nei neatsargių eksperimentavimų čia nėra, netgi atvirkščiai – pažadėjo tą patį žaidimą, tik didesnį; tą ir pristatė.
Penki personažai su unikaliais gebėjimais ir... unikalia išvaizda. Štai ir tiek, o ir gebėjimais nereiktų džiaugtis, juk jų po vieną kiekvienam. Patrankos iškvietimas, galimybė tapti nematomu ar priešo neutralizavimas pakabinant jį ore – kiekvienam vis vien po vieną. Už tat pagausėjęs gebėjimų medis, skirtingai nei pirmoje dalyje, leidžia šiuos įgūdžius bent šiek tiek modifikuoti. Vėlgi, didelių lūkesčių keltis nederėtų – daugumą „gebėjimų“, tai vis tie patys skaičiukai greitesniam perkrovimui ar skydų regeneracijai.
Iki nepadorumo greitai iš naujo žemėlapiuose apsigyvenantys gyviai irgi vietoje. Kas kartą piškinti ordas mutantų, banditų ar banditų-mutantų – tikras iššūkis valiai, t.y. jei klajoti po Pandorą nusprendėte vienatvėje.
Ginklų ir visokių prietaisų taip pat pagausėjo. Pistoletai, šratiniai šautuvai, pusiau automatiniai, automatai ir snaiperių įranga vietoje. Be to, kiekvienas ginklas gali turėti papildomas savybes – ataką ugnimi, elektra, nuodais ar eridiumu. Vieni geriau veikia prieš šarvus, kiti negailestingi energetiniams skydams, dar kiti mažina bendrą priešo atsparumą. Sprendimas smalsus, tačiau vėlgi – ne išdidiems vienišiams. Šie ne tik neturės patogios prieigos prie mažo inventoriaus, bet ne kartą vidurį mūšio pajus šovinių badą. Galvodami apie asocialius asmenis, kūrėjai turtų, lobių ir šovinių prikaišiojo visur – pradedant fantastiškomis dėžėmis-mechanizmais baigiant portatyviais tualetais. Bandymas pašiepti lobių paieškas veiksmo vaidmenų žaidimuose niekur nedingo, bėda tik ta, kad pati Borderlands, dabar jau frančizė, tokia patapo.
Žaidimas vienam – kančia, vis tokia pati nuobodi, tik, pasakojimo pateikimo dėka, nebe tokia niūri. Gaila, tačiau tikras gameplay‘us prieinamas tik režime bent dvejiems žaidėjams. Čia jums ir ginklų savybių derinimas, kooperacija nunešant storaodžius padugnes, unikalių personažų gebėjimų derinimas ir begalės smagumų niokojant viską aplinkui. Žaidimo parametrų nustatymų stoka vieno žaidėjo režimui – neatleistina spraga, juk kalba eina ne apie mmo.
Pasienio žemės. Versija 1.5
Tiem, kam pirmoji dalis patiko, tęsinys patiks dar labiau. Pagražėjęs paveiksliukas, geras humoras ir pakaltinamas pasakojimas – ryškiausi papildymai. Visa kita, kaip ir pats žaidimas galų gale, atrakinami tik „pasiimk draugą kartu“ režime.
Beje, paradoksali situacija, susidariusi aplink žaidimo pasirodymą verčia labai atsargiai vertinti visus 2K platinamų produktų įsigijimo sąlygas. Iš medžio išvirtę marketingo atstovai sugebėjo Baltijos šalis priskirti Rusijai ir atitinkamai siūlė žaidimo versijas, o kas svarbiausia – multiplayer‘o servisą tik Rusijos Federacijos teritorijoje. Problema išspręsta prieš pat produkto išleidimą, tačiau toks incidentas spėjo sumenkinti gerbiamo leidėjo reputaciją.
Parinktys
Privačios žinutės
- Žinutės
- Draugai
- Svarbios žinutės