8.4
8.7
8.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 14, Sausis 2013 15:22

Praėję 2012-tieji pasaulio pabaigos neatnešė, tačiau žaidimų pasauliui įtakos turėjo. Nerimą keliantys finansiniai rodikliai per keletą pastarųjų metų palaidojo ne vieną projektą, galop savo paties svorio neišlaikė ir THQ. O kas svarbiausia, didieji leidėjai, atsisakydami kūrybiškumo, stojosi prie tęsinių štampavimo konvejerių. minecraftŠventa vieta, kaip žinia, tuščia neužsibūna - natūrali rinkos restruktūrizacija atvėrė kelią mažoms studijoms kovoti už didesnį pyrago gabalą. Stulbinanti F2P modelio sėkmė, mini-konsolių koncepcijos, žaidėjų tiesiogiai finansuojami projektai per Kickstarter ar Indiegogo, be jokių abejonių, apibendrino praėjusius 2012-uosius.

Dūmai be ugnies nerūksta, stebėtis šitokiomis naujovėmis žaidimų pasaulyje naivoka. Galima drąsiai teigti, jog permainų pranašu tapo kuklios Mojang studijos, dar prieš keletą metų, pirmą karta anonsuotas projektas. Pirmieji žaidimo atvaizdai ir filmukai daugumai interneto vaikų sukėlė skeptišką šypseną – trimatis, bet vien iš kubelių sudarytas pasaulis; klaikios tekstūros ir Buratino judesiams pavydinti animacija. Kartu į komplektą pateko ir prašymas susimokėti už toli gražu nepabaigtą projektą bei imtis privilegijuotos testuotojo pareigybės. Taip gimė Minecraft.

Saulė teka ryte

Tačiau, žaidimui net nesulaukus oficialaus leidinio statuso, dauguma skeptikų šypsenėles iškeitė į pagarbos ir susižavėjimo grimasas. Projektas tapo tiek populiarus, jog daugybėje video laikmenų retransliavimo šaltinių pradėjo pirmininkauti įrašams su žyma „žaidimai“. Minecraft žaidėjai demonstruoja savo kurinius, rengiami konkursai, atskirais atvejais šio žaidimo pagrindu kuriamos laidos ar netgi serialai. Už ką tiek garbės šiam bjauriam ančiukui?

Bandant atsakyti į šį klausimą, reiktų suvokti keletą esminių dizaino principų, kurių ėmėsi projekto rengėjas. O tiksliau, šitokių principų trūkumo. Žaidėjai čia neranda nei intriguojančio pasakojimo, nei apgalvotų personažų, su juos lydinčiomis motyvacijomis ir charakteriais; jau nekalbant apie detalizuotas ir įmantrias aplinkas ir vietoves. Paleidus žaidimą, vieninteliai prieinami dalykai – dešinė veikėjo ranka ir milžiniškas, kas kartą iš naujo generuojamas pasaulis... minecraftbei žaidėjo vaizduotė.

Sandbox, t.y. smėlio dėžės aspektas čia sugebėjo perspjauti atrodytų nenurungiamas šia prasme The Elder Scrolls ar SimCity frančizes. Tuščias, tačiau geografiškai pažįstamas pasaulis su savo pievomis, kalnais, jūromis, dykumomis, miškais ir t.t. iš karto paperka tikrosios, o ne vaizduojamos, laisvės galimybėmis. Norite karalystės? Pasistatykite. Reikalingas debesyse plūduriuojantis futuristinis miestas? Pirmyn! Akmens amžiaus pasaulis, jaukiai įsitaisęs urve? Viskas, ko tik pageidaujate.

Aukščiau minėti kubeliai, iš kurių pagamintas pasaulis, veikiau primena konstruktoriaus kaladėlės. Skirtumas tik tas, jog kaladėlės traukiamos ne iš dėžutės. Žaidėjai priversti bendrauti su juos supančiu pasauliu – nukirskime medį ir pasistatykime namelį. Procesui optimizuoti mediena galima perdirbti į lentas. Iš lentų galima gaminti pagalius, atliekančius kotų vaidmenį gaminant kirvius, kardus, kirtiklius, kurių pagalba tam tikri veiksmai atliekami greičiau. Apart medienos žaidime sutinkami akmenys, purvas, geležis, anglis ir dar eilė resursų, kurie apart dalyvavimo gamybos procese, turi ir savo fizines savybes. Gamybos receptai nėra sudėtingi, tačiau jų gausą verčia ne kartą atsiverti vieną iš šimtų tematinių puslapių.

Vaizduotė ir laisvė įgyvendinti savo fantazijas, kaip plienas ir anglis verčia dundėti milžiniškos sėkmės sulaukusį projektą. minecraftNors oficialus išleidimas datuojamas 2011-ais, tačiau iki šiolei projektas sulaukia papildymų, patobulinimų ir pataisymų, kurie plečia žaidimo galimybes. Taip atsirado gyvūnija bei nerangūs eksperimentai su kompiuterio valdomais personažais. Žaidėjo gi protežė išmoko jausti alkį ir puolė medžioti, auginti žvejoti bei imtis kulinaro pareigybės.

Vakare ateina naktis

Žaidime egzistuoja du moduliai – kūrybingas ir išgyvenimo. Pirmojo pavadinimas kalba pats už save – darykite ką tik užsigeisite, kartu suteikiami papildomi įrankiai. Išgyvenimo gi skirti įnešti šiek tiek dinamikos ir atmosferos. Taisyklės paprastos: atėjus nakčiai iš tamsos pradeda lįsti pragaro išperos, nusiteikusios kur kas karingiau nei laukinės avys, karvės ir kita, miela gyvūnija. Zombiai, skeletai ir panašios bjaurybės stengsis susidoroti su žaidėju. Iš čia įprastas, pirminis instinktas užsitikrinti saugumą – surengti sau bet kokią pastogę.

Stimuliuoti dinamiką ir dar gilesnį bendradarbiavimą su supančiu pasauliu – be abejo sveikintina, tačiau, deja, naktis ateina ne vien tik į išgyvenimo režimą. Bjauri grafika, java varikliukas, sugebantys suprakaituoti net galingos konfigūracijos sistemas – garbės projektui nedaro. Galima sakyti, jog studija maža ir išteklių projekto tampymui už ausų neturi. Galima, bet tatai sakyti reikėjo iki to, kai auksarankiai modifikacijų gamintai sugebėjo šį ančiuką šiek tiek pašukuoti. Mojang sublizgo savo intuityvaus ir laisvo žaidimo dėka, tačiau į nusistovėjusių standartų sieną vis tik atsitrenkė. Galop keista, juk savo versijos susilaukė net Xbox 360 turėtojai.

Techninės projekto savybės – didžiausia, žaidimą kankinanti bėda. Ir būtent šis trukumas neleidžia projektui pakilti taip aukštai, kaip jį galėtų iškelti pagrindinės jo savybės.

***

Bet kuriuo atveju, Mojang, įgyvendinusi savo svajones ir fantazijas, leido tatai daryti ir žaidėjams. Nepaisant labiau nei pelnytos kritikos, Minecraft, visgi pirmas sugebėjo padaryti tai, ką dievagojasi padaryti visas žaidimų pasaulis jau eilę metų – suteikė laisvę. Bjaurią, vietomis siaubingą, primityvią, bet vis tik laisvę, o dar ir kūrybinę.

Smagu pastebėti, jog ilgalaikis kūrybingų kaladėlių grandas, LEGO, privalėjo licencijuoti Minecraft prekės ženklą naujai savo produkcijos linijai.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1