• Išleidimo data
    • 2011-10-08

    • Gamintojas
    • Team Bondi

    • Leidėjas
    • Rockstar Games

8.3
7.9
9.0

Apžvalga

Autorius: djantanzas | Data: 19, Vasaris 2012 16:25

Kai jau pradedi galvoti, kad viltis vėl pasijusti detektyvu palaidota su žaisliniu, lentynoje tūnančiu tyrėjo rinkiniu, L.A. Noire atgaivina seniai užmirštus vaikystės jausmus.

 

Kaip bebūtų keista, tačiau šią australų kūrėjų studijos Team Bondi kriminalinę dramą pristatė Rockstar. Kažkas neįprasto iš automobilių vagystes, pašėlusį teisėsaugos bei nusikaltėlių naktinį gyvenimą propoguojančios studijos pusės. L.A. NoireL.A. Noire – tai šis tas naujo kompiuterinių žaidimų rinkoje, patalpinta į laiko patikrinto bei klasika tapusio žanro rėmus. Šaltai kalbantis pasakotojo balsas, niūrūs ir nespalvoti vaizdo intarpai, padriki šuoliai tarp praeities ir ateities bei daug kabliukų turintis paslaptingas siužetas – L.A. Noire sugebėjo atgaivinti kriminalinį Noir žanrą.

 

5 – ojo dešimtmečio Los Andželas atkurtas nepriekaištingai. Atmosfera tarsi taikosi link Mafia II, tačiau lieka ištikima Noir bei to laikmečio holivudo tradicijoms. Užsklandoje skambantis džiazas, retro architektūra, automobiliai bei kultūra taip pat nepalieka abejingų.

Besitikintiems kažko didingesnio bei pompastiškesnio teks nusivilti, kadangi kūrėjai neketino šokti aukščiau bambos (nors turiu pripažinti, kad keletas siužeto vingių mane nustebino). L.A. Noire nuoširdžiai pasakoja teisėsaugos pareigūno Kolo Felpso istoriją. Jau nuo pirmųjų žaidimų epizodų Kolui iš lėto priskiriamas detektyvo – tyrėjo vaidmuo. Dar būdamas policijos pareigūnu pradedi rinkti įkalčius, apklausinėti liudininkus bei formuoti įtariamųjų ratą. Savaime aišku, kad laukia keli paaukštinimai bei progresyvus tavo, kaip detektyvo,  reputacijos kėlimas. Misterijos su pavogtais automobiliais veda link  itin svarbių bylų, kaip antai serijinio žudiko, vietines moteris paverčiančio savo aukomis, paieškos. L.A. NoireNuodugniai ištirta byla pradžiugins tavo surūgusį viršininką, o daromos klaidos gali itin  pasunkinti bylos tyrimą ar net baigtis ne to įtariamojo suėmimu. Svarbiasia tai, kad čia klaidas daryti galima, tačiau jos apsunkina tyrimo eigą. Baigiamajame bylos raporte tavo atliktas darbas bus vertinamas penkiabalėje žvaigždučių sistemoje, atsižvelgiant į teisingus apklaustųjų parodymus bei visus surinktus įkalčius. Svarbu ir tai, kad raporte fiksuojami nuostoliai miestui ir jų gyventojams, todėl nerūpestingą ir neatsakingą bastymasi po miestą turime užmiršti.

Žinoma, koks detektyvas be partnerio draugijos? Kylant pareigose, gausi ir naują partnerį. Nesvarbu, koks pašlemėkas jis bebūtų. Beje, bet kada  nusibodus važinėti nuo vieno Los Andželo galo iki kito, savo kolegą galėsi įkinkyti į vairuotojo vietą.

 

L.A. Noire mus pastatys į melo detektoriaus vietą. Kiekvienos apklausos metu turėsime uždavinėti paskirtus klausimus bei nuspręsti, ar mums sakoma tiesa, melas o gal parodymai kelia abejonių. Verdiktą priimti padės apklausiamojo veide matomos grimasos bei kalbos maniera.             Štai čia Team Bondi padirbėjo iš peties, kūrimo procesui panaudoję veido atpažinimo technologiją bei grupę talentingų televizijos aktorių (Kolą Felpsą įkūnija serialo Mad Men žvaigždė Aaron Staton). Rezultatai puikūs. Prikastos lūpos, susirūpinusių akių vartymas, maniakiška šypsena, užslėpta panieka... L.A. NoireNors kartais mimikos ir kartojasi, tačiau atrodo itin realistiškai. Kiekviename personaže galime įžvelgti jausmus bei charakterį turinčią asmenybę.

Teisingai permatyti atsakinėtojo veidą neužtenka. Nusprendus, kad tau pateikiami klaidingi parodymai, turi tai pagrįsti įkalčiais iš nusikaltimo vietos. Kartais tai padaryti bus sunku, ypač tada, kai reikiamas įkaltis pasirenkamas iš keliolikos kitų. Už visą šį tardymo žaidimą bus renkami patirties taškai, kurie kelia tavo lygį. Tuo atveju, jeigu klausimai užduodami neteisingai, taškų negausite, o tik susidursite su minėtais nesklandumais bylos procese. Todėl puiki įžvalga bei gebėjimas įsiklausyti, ką šneka kitas, čia ypač reikalingi.

 

Automobilių gaudynės, muštynės ir ginkluoti susišaudymai – neapsieita ir be šių Rockstar vizitine kortele tapusių elementų. Neretai valandos trukmės byla perauga ir į šiuos mini žaidimus. Tačiau čia L.A. Noire tikrai nesužiba. Nors kūrėjai judesio atpažinimo technologiją naudojo ir kūno judesiams atvaizduoti, valdymas bei veikėjo judesiai atrodo sukaustyti. Tas ypač pastebima tuomet, kai bėgte tenka vytis nusikaltėlį. Tas pats principas galioja ir su vairavimu. Kalbant apie gaudynes, galima pastebėti, kad dalis jų surežisuotos iki tam tikro momento. Nesakau, kad visa, ką dabar išvardijau, bado akis, tačiau kūrėjai prie šių niuansų galėjo labiau padirbėti.

Na, o jeigu siužetinėse bylose veiksmo neužtenka, tuomet vykdyk šalutines užduotis. Kadangi dirbi LAPD (Los Andželo policijos departamente), nenustebk, kai gausi skubų iškvietimą į kurį nors Los Andželo gatvėse vykstantį nusikaltimą – pradedant kišenvagio parsekiojimu, baigiant stambaus masto bankų užgrobimais. Šalutinės užduotys siūlo nemenką action pack‘ą.

Jau nekalbu apie tokias smulkmenas, kaip kostiumų bei retro automobilių kolekcionavimą.

 

Galiausiai, priimant galutinį verdiktą, galėčiau pabrėžti, kad L.A. Noire visgi sugebėjo priversti mane pasijusti tikru detektyvu, o tai ir yra svarbiausia.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1