• Išleidimo data
    • 2011-11-11

    • Gamintojas
    • Bethesda Game Studios

    • Leidėjas
    • Bethesda Softworks

8.7
7.8
10

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 30, Sausis 2012 12:13

The Elder Scrolls – viena unikaliausių vaidmenų žaidimų rinkoje frančizių. Skirtingai nei kiti žanro atstovai, TES nesistengia įtalpinti žaidėją į nematomus rėmus, tampyti jį per scenarijų ir griežtai kontroliuoti jo veiksmus. Pagrindinis serijos credo – pasirinkimo laisvė. The Elder Scrolls V: SkyrimLaisvė, kuri prigimdo aibes problemų ir galvos skausmo, kaip kūrėjams, taip ir žaidėjams. Bet tai nedidėlė kaina, kurią sumokama siekiant sukurti vieną geriausių žaidimų.

 

2011-ųjų rudenį Bethesd‘os pristatyta 5toji epopėjos dalis apgyvendina žaidėjus imperijos šiaurėje – Skyrimo provincijoje. Atšiaurus klimatas atskleidžia ledu sukaustytą jūrą, plačias stepės, vietomis pulsuojančius geizerius, gūdžius miškus ir didingus kalnus. Brutalių nordų žemės nepasižymi svetingumu net saviems – regioną apėmė pilietinis karas už karalystės nepriklausomybę; senais takais keliauja priešiškų elfų inkvizicija, kovojanti su nuo senovės garbinamu dievaičiu(tiksliau su jo garbintojais), imperijos armijos bando įvesti tvarką tarp susiskaldžiusių šiaurės gyventojų... ir lyg viso nepakaktų; padanges užtemdina iš praeities legendų grįžę drakonai! Sutikite, užsiimti tikrai yra kuo.

 

Nemažesniu savitumu pasižymi ir Skyrimo gyvenvietės – keli „didmiesčiai“, keli kaimeliai ir nesuskaičiuojamos aibės senovės griuvėsių, kasyklų, uolų, nusikaltėlių buveinių, fortų ir panašių, turistams įdomių vietovių. Visose jose įsitaisė net keliolika NPC frakcijų – plėšikai, valkataujantys nekromantai, vampyrai, kovotojų su blogio išperomis klubai ir pan. socialiniai dariniai. Vieni leis susibičiuliauti, kiti kels mirtiną pavojų, dar kiti – vienaip ar kitaip pristatys žaidėjui šiaurės tautosaką.

Suskaldyta visuomenė žaidėjams veikiau primins Morrowind atmosferą, nei pakankamai darnią Oblivion metu pristatytą imperijos širdies santvarką. Gerai tai ar blogai, spręsti kiekvienam savarankiškai, užtat žaidybinės įvairovės prasme, Skyrim galėtų pasiūlyti ženkliai daugiau nei pirmtakai. Tačiau, deja.

 

Atrodytų, Bethesd‘os arsenale buvo viskas, ko reikėjo žaidėjų pamėgtam gameplay‘jui patobulinti, atsikratyti įkyrių sąlygotumų ir nuo seno linksniuojamų trukumų. Šiandien, norom nenorom kyla klausimas –  amerikiečiai nedrįsta žengti pirmyn, todėl kad negali, ar todėl, kad nenori? Bet kuriuo atveju, TES tapo savo paties įkaitu - vis ta pati, jau bene kanoninė žaidimo koncepcija, nebeatrodo net perpus tiek originali, kaip 2002-ųjų Morrowind‘as. Kodėl? Na, vėl išrinktasis, vėl vietinių ir imperijos priešprieša; vėl atgimstantis didysis blogis... vėl šlubuojanti kovos mechanika ir dar didesnis, nūdien taip populiarus, žaidėjo arsenalo karpymas.

 

Kaltinti frančizę visiška degradacija būtų nesąžininga – TES5 prilipdė kovas su bosais, t.y. The Elder Scrolls V: Skyrimsu drakonais; ženkliai daugiau paplušėta ties dialogų įgarsinimu(nors, teisingiau būtų pasakyti, jog prie to padirbėjo ženkliai daugiau aktorių); grįžo viešasis transportas ir netgi prisiūta crafting mechanika! Jau nekalbant apie solidžią biblioteką ir papildomų quest'ų sąrašą bei vis dar puikų Soul‘o garso takelį.

Visa tai skamba puikiai, bet kai pradedi narplioti kiekvieną elementą užplaukia melancholija. Gamybos procesas paprastas kaip 2+2 ir labiau primena nuobaudų mygtukų spaudinėjimą nei angažuojantį ir kūrybinį procesą; panašiai ir su daiktų tobulinimu ir enchant‘u – negana to, kad kūrėjai sumažino galimų apsirengti rūbelių skaičių(kombinezonas, pirštinės, batai, šalmas 2 žiedai); tai dar kiekvienam numatė galimų burtų ir savybių apribojimus. Papildomų užduočių sąrašas ženkliai sutrumpėja, kai suvoki, jog didžioji jo dauguma – vis tie patys, mmorpg  tipo, nueik atnešk arba nueik ir nugalabyk.

 

Visiška laisvė, kurią taip didžiuojasi TES žaidimai – tai iš tikrųjų didžiulis privalumas, bet tuo pačiu ir gyli duobė, kurioje palaidojamas bent kokios siužeto sąsajos. Galimybė ignoruoti pagrindinę siužetinę liniją, neleidžia surišti papildomų, pagrindinio ir antraeilių quest‘ų į vientisą pasakojimą. Todėl apsilankymas kiekvienoje vietovėje, labiau primena ekskursijas po nepriklausomas valstybes; vienur priimti sprendimai praktiškai niekuo neįtakoja kitkur vykstančių įvykių, net jei kalbame apie pilietinį karą. Bet vėlgi, tai ne tiek Skyrim, kiek pačios frančizės problema.

 

Didžiausių problemų sąrašą uždaro personažo tobulinimo charakteristikos ir su nauju lygiu pelnomos savybės. Kaip ir anksčiau, žaidėjo lygis kyla kartu su jo gebėjimais. Patobulinote mojavimą karduku 10 kartų – naujas lygis. Na arba 5kart mojavimą ir tiek pat atsparumą apsirengus sunkiuosius šarvus. Skirtingai nei ankstesnėse žaidimo dalyse, žaidėjų gebėjimai nėra apribojami priklausomai nuo pasirinktos klasės. Klasių Skyrim‘e iš vis nėra, todėl pasirinkimo laisvė ką ir kada tobulinti ženkliai didesnė. Bėda ta, kad tai jau visiškai neprimena vaidmenų žaidimo; kuriuose žaidėjams reikia atlikti tam tikrą vaidmenį, net kovose. The Elder Scrolls V: SkyrimPelnus lygį; protežė gauna galimybę įsigyti vieną perk‘ą iš norimo gebėjimų medžio, su sąlyga, jog gebėjimas yra pakankamai ištobulintas. T.y. norint gauti +20% prie žalos, daromos kardais, reikalinga 20 kartų patobulinta vienarankių ginklų valdymo technika.  Deja, gebėjimai irgi apkarpyti, kaip beje ir burtai – dingo mysticismo mokykla; levitacijos burtai ir netgi akrobatikos ir atletikos sąvokos; jau nekalbant apie tai, jog kardai, kirviai, durklai ir kūjai sujungti i vienarankių ginklų kategoriją. Detalesnė specializacija liko praeityje.

 

Visas šis „trukumų“ sąrašas yra sąlygotas TES frančizės; tai yra ta kaina, kurią sumokama už neapsakomas platybes, įdomias užduotis; įspūdinga lore‘ą ir šimtus valandų žaidybinio proceso. Vienareikšmiškai kaltinti žaidimą, dėl šitokių trukumų negalima; juk, galų gale, net konkurentų, su kuriais galima būtų palyginti Skyrim‘ą, rinkoje ir su žiburiu nerasi.

 

Tuos, ką praeitos dalys prikaustė prie mėlynųjų ekranų, Skyrim, neabejotinai, sudomins; vaidmenų žaidimų mėgėjus suintriguos. Ir netgi žaidėjai „su stažu“, vis didėjančių modifikacijų skaičiaus pagalba, galės paversti eilinę TES dalį unikaliu, sau mylimiausiam pritaikytu žaidimu.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1