• Išleidimo data
    • 2011-01-25

    • Gamintojas
    • Arrowhead Game Studios

    • Leidėjas
    • Paradox Interactive

8.3
7.8
9.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 8, Vasaris 2011 19:48

Paradox Interactive nuo pat studijos įkūrimo laikosi aukštų standartų, bandydami įtikti nors ir nedidėliai, bet labai jau išrankiai ir brandžiai bendruomenei. Tiem, kam teko susidurti su EU, Vicky, HoI frančizėmis tai savaime aišku ir eilinį kartą žiaumoti tuos pačius pagyrimus už gilią mechaniką bei postringavimus apie klaidų debesis kiekvienoje naujojoje serijos dalyje prasmės nėra.

 

O pabambėti apie leidybinę šios kompanijos politiką visai įdomu, juolab, kad kaip kūryboje, taip ir leidyboje PI norom nenorom išsiskiria iš aibės konkurentų. Tai, juk PI pradėjo globoti prancūziškąją Ageod, nieko neturėtų stebinti – juk tai dar vieni globalių, istorinių strategijų kūrėjai, giminingos švedams sielos. MagickaO rūpinimasis „indie“ studijomis, neturinčiomis resursų, užtat turtingomis begale puikių minčių... na sutikime, šiuo metu tokia labdaringa veikla niekas neužsiima. O ir veltui! Viena tokių studijų – Arrowhead Games Studios, po PI vėliava neseniai išleidusi komišką Magicka nors ir nestipriai, bet sudrebino mieguistą žaidimų industriją.

 

 

 

 

Pagaliai, kardai, chalatai – penktadienio vakaro burtininkų suvažiavimas 

 

Iš pavadinimo galima spėti, jog Magicka – tai žaidimas apie burtininkus, užkeikimus, drakonus ir panašias fantasy „nesąmones“.  Ir teisingai, jokių pompastiškų reikšmių pavadinimas neslepia. Ir šiaip, nieko pompastiško žaidime nėra – eilinis didysis blogis ir saujelė burtininkų kovojančių gėrio vardan.  Sakytum ,tokių perlų – pilnas internetas. Sakytum ir suklystum, esmė tame, kad žaidimas išsiskiria iš didelės  giminaičių masės savo savastim – būtent burtais!

 

Žaidėjai tiek įprato prie jiems kišamų personažų įgūdžių, jų mokymosi gaunant lygius, skaitant knygas ar nagrinėjant gebėjimų medžius, kad kažkoks naujas užkeikimų pateikimo variantas atrodo visiškai nerealiai. Ir štai, niekam nepažįstama studija, vargais ne galais, po ilgų atidėliojimų išleidžia savo tvarinį į saulės šviesą ir visi pseudo-magai pradeda žaliuoti iš pavydo. Dievaži, eilinę mešką apsikabinusią druidę ištiktų širdies smūgis, jei šioji pamatytų, kas yra tikroji magija!

 

Velniop karštuosius klavišus ir pusfabrikačius užkeikimus! Magicka daro tai, ko nedarė niekas iki šiolei – ji leidžia burti realiu laiku, o nenaudoti tam tikra užkeikimą kaip vienintelį teisingą. Procesas be galo paprastas. Kūrėjai siūlo 8 standartinius elementus (vanduo, gyvybė,  apsauga,  ledas,  perkūnija, naikinimas, žemė ir ugnis), kuriuos žaidėjai gali naudoti kaip tinkami. Norite pasigydyti? Pasirenkame gyvybės elementą ir panaudojam ant savo protežė.  Iškilo būtinybė įkrėsti girtam troliui? Pasirenkame žemės stichiją ir naudojame ant nenaudėlio formuodami akmens luitą, praskelsiantį gyviui makaulę. MagickaJus apsupo 137 alkani balti triušiukai? Ne bėda, imam ugnies elementą ir taikom jį teritorijai aplink save – ar mėgstate keptą triušieną?

 

Šitokiu būdu visus elementus galima naudoti trimis būdais – aplink save, sau ir taikiniui. Beje, jokių saugiklių nėra, naudojant gyvybę taikantis į jau minėtąjį trolį – jūs sėkmingai jį pagydysite ir atvirkščiai – žemės elementas sau reikš akmenį skriejantį jums i kaktą. Smagus mazochizmas!  O svarbiausia, tai dar ne viskas – galima iš karto naudoti šešis elementus derinant juos tarpusavy arba stiprinant tam tikrą, renkantis jį kelis sykius. Tokiu būdu – ugnis + žemė besitaikant į priešininką reikš senamadiško ugnies rutulio formavimą. Burtų panaudojimo įvairovė laikui bėgant ir eksperimentuojant pradės ugdyti sadistinius žaidėjo bruožus. Vienus priešus smagiai barškinsite elektra, prieš tai kaip reikiant sušlapinę lietumi; šaldysite šlapius priešininkus į ledo skulptūras, kurias kiek vėliau naikinsite žemės drebėjimais ir pan. Variantų begalės!

 

 Tačiau ir to kūrėjams pasirodė maža ir šieji pasirūpino numatytosiomis burtų kombinacijomis. Pavyzdžiui pasirenkant perkūniją, naikinimą ir ugnį galima pagreitinti savo lėtapėdį auklėtinį, analogiškai iškviesti meteorų lietų ir pan.

 

Balius baigtas, magai namo

 

Įspūdinga burtų sistema – tai viskas kuo gali pasigirti Magicka. Tai jokiu būdu ne priekaištais, tiesiog fakto konstatavimas, juk galų gale būtent tam ir buvo kurtas šis mielas žaidimas. Nieko bendro su RPG čia irgi nerasime. Viršuje užrakinta kamera, ordos priešų primins tokius žaidimus kaip Diablo ar Titan Quest, tačiau šmaikštūs veikėjai jau žaidimo pradžioje primins, jog nei inventoriaus nei panašių, magam nereikalingų dalykų čia nėra. Taip pat primins, jog magai plaukt nemoka, todėl per upes teks bristi iš anksto jas užšaldžius.

 

Visa kita – tai keliolika trumpų žaidimo dalių, pasakojančių apie didžiąją kelionę, piktus blogiukus ir mūsų gėrio pajėgas. MagickaVargintis aiškinantis siužetą nereiks – eik ten, nužudyk tą ir viskas. Na ne visai, žaidimą lydi linksmi pokštai: kalniečiai padovanos burtininkui kulkosvaidį, žaidimo pagalba per lygio krovimąsi primins, kad kraunantis žaidimui pateikiama žaidimo pagalba (hehe), taip pat praneš, kad jei žaidime būtų Chuck Norris, pralaimėtumėte iš karto. Vėjavaikiškas humoras ir simpatiški kvailiojimai neperžengia tam tikrų ribų ir nenusirita į tualetinį Shank‘o lygį.

 

***

 

Keliems vakarams Magicka užkabins ne vieną, pamalonins savo humoru ir įspūdinga burtų sistema. Tačiau kažkokių ypatingų stebuklų čia ieškoti nereikėtų – nors ir puiki, bet tai tik arkada. O štai Paradox Interactive  tokių kūrėjų protegavimas kelia pagarbą ir gimdo slaptas viltis – galbūt ateityje žaidimai noriau pateiks naujoves?

 

Beje, apie projekto sėkmę byloja ir Steam pardavimų viršūnės pasiekimas, nepraleisk šio šmaikštaus žaidimo ir Tu!

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1