• Išleidimo data
    • 2006-05-19

    • Gamintojas
    • IO Interactive

    • Leidėjas
    • Eidos Interactive

9.0
9.0
9.0

Apžvalga

Autorius: Jeremies | Data: 19, Gegužė 2006 00:00
Antroje šių metų gegužės mėnesio pusėje PC šeimininkus pasiekė vienas labiausiai lauktų pastarojo meto action žanro žaidimų – „Hitman: Blood Money". Ši, ketvirtoji serijos apie, ko gero, žymiausią žaidimų pasaulio plikį, dalis tiek kritikų , tiek ir pačių žaidėjų buvo pasitikta su dideliu nekantrumu. Ir nors prieš pasirodant „Blood Money" rinkoje buvo nemažai pesimistinių žaidimo atžvilgių nuomonių, paremtų daugiausiai atgailėtina action žanro kokybe pastaraisiais metais bei kompanijos IO Interactive gebėjimu sužlugdyti iš pirmo žvilgsnio lyg ir neblogus projektus (čia galėtume prisiminti eilę antrosios „Hitman" dalies „Silent Assassin" minusų), visgi galutinis rezultatas pasirodė esąs vertas pagyrimų ir kelėtos prie žaidimo praleistų bemiegių naktų. Taigi pavojingiausias pasaulio snobas kodiniu pavadinimu 47 grįžo. Ech... kaip per tuos porą metų mes buvome išsiilgę jo nuostabios mėnulio šviesoje prožektoriumi šviečiančios plikės. Kaip malonu vėl pamatyti tą maniakišką meilės ir švelnumo sklidiną keturiasdešimt septintojo žvilgsnį. Taaaip ir vėl mūsų herojus lieka ištikimas savo senam stiliui ir į visas pasaulio vietas verslo reikalais vyksta vis su tuo pačiu per šitiek metų vis nesusidėvinčiu juodu kostiumu, - nesvarbu ar veiksmas vyksta Paryžiuje, kalnų kurorte ar keturiasdešimties laipsnių temperatūroje skendinčiame šilės kaimelyje. Jam juk nekaršta, jis klonas, jis žudikas, jis madingas. Gal tu nori jam paprieštarauti? Beje, visai nesenai 47-asis sužinojo keistą dalyką, - paslaptingomis aplinkybėmis buvo likviduoti keletas jo slaptos agentūros darbuotojų, o ir pačiam plikiui kažkas pradėjo įkyriai minti ant kulnų. Taigi ilgai nefilosofavęs, herojus išsivalo dantis, užsideda pirštinęs, įsimeta kišenėn Koltą ir patraukia į platųjį pasaulį savo darbo atlikti. Visgi romantiška ta samdomo žudiko profesija. Ir pinigai neblogi. Trylikos „Hitman: Blood Money" misijų metu, žaidėjai turės galimybę pabuvoti keturiolikoje skirtingų lokacijų. Visi žaidimo lygiai yra labai skirtingi, detalūs, kupini gausybės įdomių, bei žaidimo eigai naudingų skriptinių scenų. Pirmasis žaidimo lygis, veiksmas kurio vyksta atrakcionų parke, kartu žaidėjams taps ir įdomiu apmokomuoju kursu. Vėliau žaidėjai, vykdydami įdomiausias žaidimo misijas tūrės galimybę pabuvoti nedidelėje šilės gyvenvietėje; Paryžiaus operoje; Šiaurės Kalifornijos alkoholikų reabilitacijos centre; San Diege; Naujojo Orleano karnavale kur galima bus pamatyti neįprastą virtualiam pasauliui daugiatūkstantinę žmonių minią ir bent jau man gražiausią kada nors regėta monitoriaus ekrane fejerverką; uždarame porno karaliaus vakarėlyje žaviame kalnų kurorte; turėsite galimybę paplaukioti didžiuliu laivu ir tapus jo įgulos nariu pašvaistyti už borto vieną kitą nepatikusį besmegenį vienetą; sudalyvausite, o tiksliau sakant sugriausite vedybų ceremoniją Misisipės slėnio kaimelyje; atsipūsite Las Vegase; bei leisitės į ekskursiją po Baltuosius Vašingtono Rūmus. Absoliučiai visos žaidimo misijos turi net po keletą alternatyvių būdų joms pereiti, todėl žaidimas daugumos žaidėjų bus peržaidžiamas po keletą kartų. Kiekvienos misijos pabaigoje žaidėjams bus pateikiama statistika (nužudytų žmonių, iššautų šūvių, kiek kartų herojus nereikalingai atkreipė į save dėmesį ir kt.) bei įvardintas jūsų kaip samdomo žudiko stilius kuriuo naudojotės lygio metų (pvz: Mass Murder, Specialist, Professional, Silent Assassin). Kuo mažiau kartų buvote pastebėti, bei kuo mažiau smurto naudojote lygių užduotims atlikti, tuo daugiau taškų, o kartu ir pinigų gausite. Įdomumo „Blood Money" žaidimo atmosferai prideda ir dar keletas serijos naujovių. Visų pirma tai – galimybė už uždirbtus pinigus ne tik pirkti, bet ir tobulinti ginklus, bei kitą reikalingą amuniciją. Dar viena naujovė – galimybė užbaigus misijas perskaityti apie savo žygius laikraštyje. Beje, priklausomai nuo jūsų veiksmų misijose atitinkamai kinta ir laikraščių tekstas. Taip pavyzdžiui kelis kart iššovus į atitinkamą auką, laikraštyje bus rašoma, kad ji buvo nužudyta neatsitiktinai ir, kad jos mirtis buvo užtikrinta net keliais kontroliniais šūviais. Laikraščio straipsniuose išryškėja ir puikus kūrėjų humoro jausmas. Pavyzdžiui, nepastebėtam įvykdžius misiją laikraštyje galima perskaityti, jog žudiko nepastebėjo niekas išskyrus senstelėjusią rūbininkę, kuri teigė jog matė tik tai jog pastarasis buvo madingai ir brangiai apsirengęs. Veliau sekančioje pastraipoje rašoma, kad atsižvelgiant į liudininkės aprašymą, operatyvioji policija yra sudariusi įtariamųjų sąrašą ir jau antra para daro reidus visuose šalia nusikaltimo vietos esančiuose gėjų klubuose. Išsiplėtė ir mūsų herojaus judesių arsenalas. Nuo šiol 47-asis mokės ne tik šaudyti, tampyti nukautus ar apsvaigintus priešus, bei persirenginėti jų drabužiais, bet kartu galės panaudoti šalia esantį žmogų kaip gyvą skydą. Bent jau man dažnai naudotis šia žaidimo naujove neteko, tačiau kaip bebūtų visi nauji plikio judesiai tik dar daugiau pagyvina žaidimą. Išmoko 47-asis ir dar vieno kovoje su priešais labai reikalingi triuko. Dabar nuginkluoti ar apsvaiginti priešą bus galima ir be ginklo, priėjus prie jo ir paspaudus kairįjį pelės klavišą. Tuomet įmanomi trys judesių variantai, - pastumti priešą, skelti plike jam į nosį arba tiesiog sugriebti ir atimti jo ginklą. Kompiuterinių priešų dirbtinis intelektas stipriai neišaugo. šia net ir prasidėjus susišaudymui su visa, sakykim, apsaugos darbuotojų minia nukauti, kad ir keliolika jų nebus ypatingai sudėtinga. Tačiau kaip jau minėjau, šį žaidimą žaisti reikėtų remiantis pagrindinai stealth elementais (slėptis, persirenginėti ir k.t) bei stebėti ir dalyvauti iš anksto kūrėjų užprogramuotose žaidimo skriptinėse scenose. Ankstesniųjų „Hitman" serijos žaidimų lokacijos būdavo ganėtinai mažos. Savo ruožtu naujojoje dalyje jos ne tik, kad išsiplėtė bent keletą kartų, tačiau ir tapo daug interaktyvesnės bei detalesnės. Akivaizdžiai geriau atrodo ir žaidimo herojų portretai. Ir nors žaidimas reikalauja gana nemenkų kompiuterio resursų (bent 1,5Ghz procesorius; 512 Mb atminties 5Gb vietos diske), visi šie jo kaprizai yra pateisinami, - visgi bendra žaidimo kokybė yra išties aukšta. Reziumuojant, rašyti daug nėra prasmės. „Hitman: Blood Money" puikus žaidimas ir tuo viskas pasakyta. Žaiskite.

Parinktys

Ivertinkite:
0.1