• Išleidimo data
    • 2004-12-07

    • Gamintojas
    • Starbreeze Studios ir Tigon Studios

    • Leidėjas
    • Vivendi Universal Games

9.6
10
9.0

Apžvalga

Autorius: Jeremies | Data: 7, Gruodis 2004 00:00
Praėjusieji metai padovanojo mums keletas tikrai sėkmingų FPS produktų. „Far Cry", „Doom 3", „Call of Duty: United Offensive", bei aišku nuostabusis „Half – Live 2", kuris dar prieš mėnesį buvo tituluojamas pagrindiniu ir bene vieninteliu realiu pretendentu į geriausio 2004 metų žaidimo titulą. Tačiau visiškai nelauktai, pačioje metų pabaigoje, jam iššūkį sugebėjo mesti, antrą gruodžio savaitę PC žaidimų rinkoje pasirodęs action/FPS kūrinys „Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay". Chronicles of Riddick - Escape From Butcher BayNeseniai pasirodžiusio ir prieštaringai vertinamo filmo motyvais sukurto žaidimo sėkmė tapo visiškai netikėta, tačiau ypač malonia staigmena daugumai žaidėjų (tame tarpe ir man), kurie tuoj pat suskubo įsigyti šį nuostabų produktą. Paleidus „Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay", į akis visų pirma krinta žaidimo tekstūros, akimirksniu primenančios „Doom 3" aplinką (nors grafinis varikliukas visai kitas). Tiesa pasaulis čia kiek šviesesnis, todėl ir visomis jo grožybėmis (kurių netrūksta) galėsime pasimėgauti daug daugiau nei mums tą buvo suteikęs minėtasis „Doom 3". Tačiau apie viską iš eilės. Ateitis. Jūs atsiduriate plikio – galvažudžio Ridiko (aktorius Vin Diesel), kuris yra uždaromas Bučerio pakrantės kalėjime kailyje. Keliolikos valandų žaidimo eigoje, Ridikas, vykdydamas įvairias užduotis ir kaudamasis su priešais bandys ištrūkti iš šios prakeiktos vietos ir vėl pajusti laisvės skonį. Žaidimo užduotys originalios ir įvairios. Jums patogiu būdu reikės susidoroti su ramiai kvėpuoti neduodančiu vietiniu „zeku" autoritetu; teks pasiboksuoti nelegaliai rengemame kalėjimo bokso turnyre; pripilti nuodų į skolą vengiančio mokėti pasipūtėlio ėdalą; už atlygį, degradavusiam narkomanui padėti susigražinti iš jo atimtą švirkštą ar prigaudyti keistų į šikšnosparnio ir drugio hibridą panašių vabzdžių tam, kad pagaminti stiprius psichotropinius narkotikus.... Būtinybės vykdyti visas misijas nebus, taigi galėsite pasirinkti tik tas kurios yra jums prie širdies ir kurios jūsų nuomone gali atnešti jums naudos. Be šių šalutinių užduočių jums teks įvykdyti ir pagrindinę – ištrūkti į laisvę. Ir nors žaidimas turi ir stealth žanrui būdingų pusių (galėsite bandyti prasmukti pro priešą nepastebėtas), visgi ne kartą ir ne du jums teks sukti galvą kaip vieną ar kitą kalėjimo sargą ar techniką pasiusti į dausas, nespėjus jiems jūsų sužeisti. Chronicles of Riddick - Escape From Butcher BayGinklų pasirinkimas žaidime nemažas ir įdomus. Visi jie yra skirstomi į dvi grupes, - šaltieji (atsuktuvas, peilis, stiklo šukė, kelių rūšių lazdos) ir šaunamieji (pistoletas, automatas, vinčesteris, bei trankvilizatorius, - t.y. pistoletas šaudantis aukštos įtampos elektros kulkomis ir paralizuojantis priešus). Tiesa, pasisavinti bus galima ne visus, nukautų priešų ginklus, kadangi daugumas jų bus pritaikyti tik jų šeimininkų DNR. Taip pat bus be galo įdomi galimybė įlįsti į 3 – 4 metrų aukščio robotus (trys rūšys) ir be baimės būti sužeistam, papleškinti panikos apimtus priešus. Žaidime Ridikas mokės užsikabaroti ant įvairių išsikišusių paviršių ar pavyzdžiui vien rankų pagalbą užsikabinęs ant ties lubomis esančiu lynu, nepastebėtas nusigauti į kitą patalpos galą. Žaidimo eigoje, žaidėjai galės rinkti lygiuose paslėptus savotiškus bonusus – pakelius su cigaretėmis. Kiekvienas naujai surastas pakelis, žaidimo meniu skiltyje „Bonus" atidarys vis naują žaidimo kūrėjų paruoštą paveiksliuką ar trumpą video filmą. Be to, kiekvieną surastą pakelį bus galima apžiūrėti iš arčiau herojaus inventoriuje ir perskaityti kūrėjų humoro jausmą puikiai išreiškiančius perspėjamuosius užrašus: „Do not use at once", „Do not feed to children", „Do not eat contents" ir k.t. Smulkmena, bet maloni. Priešai žaidime skirstomi į tris grupes. 1 – žmonės, t.y. Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bayagresyvūs kaliniai, kalėjimo prižiūrėtojai ir kitas dvikojis šlamštas kurį pašalinti Ridikui bus vienas malonumas. 2 – technika. Tai jau minėti didžiuliai, žmonėmis valdomi robotai, kuriuos sunaikinti bus kur kas sunkiau; ginkluotos vaizdo kameros ir nedideli, skraidantys mažo galingumo robotai prižiūrėtojai, besitrankantys elektra. Ir pagaliau 3 – trijų rūšių monstrai (zombiai, alien big ir alien small). Ypatingai daug problemų sukels viename iš paskutiniųjų lygių pasirodysiantys žmogaus dydžio šlykštūs padarai (alien small) primenantys tarakonų ir šarvuočio hibridus. Garsinis apipavidalinimas aukščiausio lygio. Nuostabus veikėjų įgarsinimas (ypač Vin Diesel herojaus) bei tobula, puikiai saveikaujanti su žaidimo atmosfera muzika. Vėl apie grafika (reikalavimai: Pentium4 – 1,8Gh, 64Mb video korta(Mx nepalaikoma), 256Mb atminties ir 4Gb laisvos vietos). Kaip jau minėjau, žaidimo aplinkos tekstūros yra puikios. Nuostabūs ir kone idealūs veikėjų portretai. Įspūdingi šūvių ir sprogimų efektai. Atskiro apdovanojimo verti video intarpai. Greitai užsikraunantys lygiai. Visa tai ir taip be galo įtraukiančios atmosferos žaidimą padaro tiesiog aukščiausios klasės kūriniu, kurį pažaisti vertėtų visiems be išskaičiavimo.

Parinktys

Ivertinkite:
0.1