• Išleidimo data
    • 2004-09-30

    • Gamintojas
    • Ubisoft Montreal

    • Leidėjas
    • Ubisoft

9.6
9.9
9.0

Apžvalga

Autorius: Jeremies | Data: 30, Rugsėjis 2004 00:00
1993 metais pasirodęs pirmasis „Myst" serijos žaidimas tapo vienu įdomiausių to meto Adventure žanro projektų. Vėliau buvo išleisti dar keturi skirtingai vertinami žaidimo tęsiniai, atnešę nemažą pelną gamintojams. Neabejotina, kad daugiau nei dešimtmetį gyvuojanti žaidimo serija yra sutelkusi nesuskaičiuojamą gerbėjų būrį, kiekvienais metais laukiantį naujų siurprizų iš „Myst" kūrėjų. Ypač pamaloninti serijos, o kartu ir visi nuotykių žaidimų mėgėjai, bus šiemet. Pačioje rugsėjo mėnesio pabaigoje kompanija Ubisoft išleido bene geriausią (kritikų ir žaidėjų nuomone) visų laikų Adventure žaidimą „Myst 4: Revelation". Siužetas. Gyveno kartą savo paties Tomahno pasaulyje išradėjas Atrusas („Myst" žaidėjams pažįstamas iš ankstesnių žaidimo dalių). Jis turėjo sugebėjimą stebuklingos knygos pagalba kurti įvairius pasaulius (epochas), į kuriuos vėliau teleportuodavosi ir juos tyrinėdavo. Turėjo Atrusas mylinčią žmoną Kateriną ir tris vaikus - dukterį Yiešą bei du sūnus Ačenarą ir Sirusą. Deja, kartą atsitiko taip, jog sugalvojo Atruso sūnūs panaudoti stebuklingos knygos jėgas savanaudiškiems tikslams, norėdami sustiprinti savo valdžią ir pralobti. Supratęs niekingus savo sūnų ketinimus, Atrusas be galo užsirūstino ir ištrėmė juos į du skirtingus pasaulius - Haven ir Spire. Pirmasis jų buvo ant vandenyno kranto, apaugęs džiunglėmis ir pilnas įvairių keisčiausių gyvūnų. Savo ruožtu Spire pasaulis pasižymėjo vienatvišku pilkumu, dideliu lediniu kalnu, keistais Siruso per daugelį tremties metų sukonstruotais mechanizmais ir aplink skriejančiais ugniniais meteorais. Taip ir liko sūnūs gyventi toli nuo savo šeimos vienatvėje ir liūdesyje. Tik praėjus penkiolikai metų Atruso pyktis atlėgo, ir jis, žmonos raginamas, pradėjo svarstyti savo sūnų grąžinimo iš izoliacijos klausimą. Pagalbai ir patarimui jis pasikviečia... tave, žaidėjau, kaip seną savo pažįstamą, ne kartą ir ne du gelbėjusį Atrusą. Pagrindinio herojaus kailyje jums teks pabuvoti penkiuose skirtinguose mistiniuose pasauliuose, juos nuodugniai ištyrinėti ir, pagaliau, padėti Atrusui sužinoti visą teisybę apie jo sūnus. Be jau minėtų Tomahno, Haven ir Spire pasaulių, kuriuos sukūrė Atrusas, jūs dar apsilankysite jam nepavaldžiuose Serenijos ir Dreams (žmonių svajonių ir sapnų) pasauliuose. Kiekviena naujai aplankyta vietovė žaidime visiškai skirsis nuo kitų, jau anksčiau matytų ir tyrinėtų pasaulių. Kiekvienas jų išsiskirs neregėtai dideliais plotais, skirtingų sunkumų bei tipų užduotimis ir mįslėmis. Žaisite pirmu asmeniu, o orientuotis aplinkoje jums padės inventoriuje esantis kompasas (nors ir su juo žaidime įmanoma pasiklysti ir įsivelti į įvairius nemalonius pavojus). Taip pat jūs turėsite stebuklingą amuletą, kuris ne kartą padės jums sunkiose situacijose, bei fotoaparatą, su kuriuo galėsite nufotografuoti bet kokį vaizdą, įrenginį ar pastebėtą užuominą. Nuotraukos apačioje yra įmanoma parašyti savo norimą tekstą, padėsiantį jums spręsti žaidimo mįsles. Tokių įdomių bei skirtingų loginių užduočių ir mįslių, kaip „Myst 4: Revelation", jūs tikrai dar niekur nematėte. Nors ir senesni „Myst" serijos žaidimai garsėjo netradicinėmis užduotimis, visgi naujojo žaidimo galvosūkiai aiškiai brėžia liniją tarp senesnės ir naujos kartos Action/Puzzle žanrų žaidimų. Užduotys be galo skirtingos ir įdomios, nors dauguma jų bus tikrai labai ir labai sunkios, priversiančios mąstyti bei analizuoti gal net ir ne vieną valandą. Galvosūkių tipai priklausys nuo to, kokiame pasaulyje jūs esate. Todėl, pavyzdžiui, Spire pasaulyje užduotys akivaizdžiai orientuotos į techniką, Haven - į muziką(!!!), o, štai, prašau, Dreams - į mitologiją bei astrologiją. Vienų pasaulių galvosūkiai bus lengvesni, kitų gi - beveik visi labai sudėtingi. Žaidimas nėra linijinis, todėl neįveikus kai kurių užduočių, galėsite ieškoti užuominų bei pagalbos kituose pasauliuose ir grįžti prie ankstesnių galvosūkių kad ir kitą dieną. „Myst 4: Revelation" grafika yra tokia, kokios mes dar nematėme jokiuose kituose Adventure žaidimuose. Nuostabūs ir didžiuliai žaidimo pasauliai tiesiog keri. Kiekviename jų mes galime grožėtis įvairiomis skirtingomis ir tik jiems būdingomis detalėmis: keistais gyvūnais ar žmonėmis, augmenija, meteoritais nusėtu dangumi, nuostabiais vandens telkiniais. Veikėjai, kuriuos puikiai vaidino profesionalūs prancūzų aktoriai, padaryti neužmirštamai. Visos aplinkos detalės nupieštos be galo gyvai ir tiksliai. Be galo gausūs, įdomūs bei naudingi video intarpai sukuria tokią nepakartojamą būseną, jog žaidėjui atrodys, kad jis nežaidžia žaidimo, o tiesiog stebi puikų įtraukiantį nuotykinį video filmą. Tiesa, už visą šį stebuklą tenka ir sumokėti. Nors žaidimas ir nereikalauja didelių kompiuterio techninių resursų, dėl puikių efektų ir didelio žaidimo pasaulio jis yra parduodamas tik 2 DVD diskų versijoje (maždaug 13 paprastų CD), taigi kaina bus, atitinkamai, didesnė. Pasaulių aplinkos garsai skamba ypač natūraliai. Vėjas, vanduo, balsai - viskas aišku, švaru ir realu. Atskiro pagyrimo nusipelno tas faktas, jog kiekvienas daiktas skamba skirtingai. Taip, pabeldę į medį, girdime vieną garsą, į stiklą - kitą, į akmenį - dar kitokį. Didingumo jausmą „Myst 4: Revelation" pasaulyje padidina puiki, specialiai žaidimui sukurta, muzika. Prie takelio kūrimo prisidėjo garsus kompozitorius ir dainininkas Peter Gabriel. Adventure mėgėjai džiūgauja, rinką pasiekus tokiam aukštos kokybės žaidimui, kaip „Myst 4: Revelation". Jei ir jūs priskiriate save šiai kategorijai, abejoti nereikėtų, visgi tokio aukštos kokybės įdomaus nuotykių žaidimo mes dar nematėme.

Parinktys

Ivertinkite:
0.1