• Išleidimo data
    • 2012-11-28

    • Gamintojas
    • Overhaul Games

    • Leidėjas
    • Beamdog

7.8
7.7
8.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 3, Gruodis 2012 10:47

Praėjo jau keturiolika metų nuo to laiko, kai nedidelė gydytojų komanda, spjovusi ant medicinos, ėmėsi siekti savo svajonės įgyvendinimo – kurti kompiuterinius žaidimus. 1996-ais pasirodęs Shattered Steel perversmo nepadarė, bet užtarnavo svajokliams gerą vardą. Praėjo dar dveji metai ir parduotuvių lentynas pasiekė Baldur‘s Gate – žaidimas, kuris ne tik pagimdė vieną įtakingiausių šiandienos kompanijų, bet ir iki šiolei diktuoja taisykles vaidmenų žaidimų rinkoje. Baldur\'s Gate: Enhanced EditionTaip gimė Bioware.

2000-aisiais pasirodęs tęsinys užtemdė pirmtaką ir dalies žaidėjų vis dar yra vadinamas vienu geriausiu, kada nors sukurtu kompiuteriniu žaidimu. Tačiau būtent pirmoji dalis davė pradžią Infinity Engine technologijai, kurios dėka žaidėjai pamatė ne tik Balduro Vartų tęsinį, bet ir Planescape bei savitą atsaką Diablo frančizei – Icewind Dale. Gaila, bet didžiulė sėkmė ne visada garantuoja šviesią ateitį. Kad ir kiek liaupsių susilauktų Bioware gaminiai, jiems nepavyko (net Fallout padedamiems) išgelbėti Interplay leidyklos. Iš po liūdnai pagarsėjusios nuolaužų krūvos tik ne per seniausiai pavyko išvaduoti Fallout prekės ženklą, tačiau ten vis dar tūno vaikystės didvyriai, kaip kad Earthworm Jimm ir Baldur‘s Gate.

Melžimo aparatas ar pagarba?

Dėl šios priežasties trečioji kanoninės frančizės dalis dar ilgai nepamatys saulės šviesos. Kita vertus, puikiai prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir sparčiai į priekį žygiuojančių technologijų gebanti Bioware ne kartą įrodė, kad gali taip pat sėkmingai sukurti naujas frančizes bei perprasti svetimas. Hitais tapę Mass Effect ir Dragon Age (kad ir kiek bėdų juos bekamuotų) kalba patys už save, o Star Wars: Knights of the Old Republic dažno žaidėjo vadinami nei mažiau, nei daugiau – geriausiu žaidimu Žvaigždžių Karų visatoje.

Verta pastebėti, kad naujų studijos projektų fundamentą sudaro taisyklės, įvaldytos dar BG gyvavimo metais. Žemėlapis ir atskiros vietovės jame, pasakojimo pristatomi ir aktyviai jame dalyvaujantys personažai, net kovos sistemos – vis dar išlaikė tą dalelę D&D dvasios. Todėl nenuostabu, kad nedidelė dalis Bioware narių, atsiskyrusi nuo, dabar jau, korporacijos, panoro grįžti į tas senas geras dieneles. Tiesmukiškai Overhaul Games pasivadinusi komanda paskelbė, kad išleis senuosius BG žaidimus naujame pavidale, t.y. išmokys juos atpažinti plačiaekranius monitorius, aukštas raiškas ir net apsigyventi planšetėse. Kaip tarė, taip ir padarė.

Garbė debiutuoti atiteko, kaip nebūtų keista, pirmajai dalei. Baldur\'s Gate: Enhanced EditionNaujasis pavadinimas – Baldur‘s Gate: Enhanced Edition kalba už save. Visi patobulinimai ir naujovės žmonių, nepraleidusių poro dešimtmečių tanke, neturėtų stebinti. Archaines technologijas už ausų bendruomenė tampo ne pirmus metus ir senolis BG puikiai supranta widescreen reikšmę. Aišku, truputis turinio ir keli nauji personažai – tai gerai, bet galop tai tik lašas jūroje palyginus su tuo, ką originalas siūlo savaime. Kelios mechanikos, atitemptos iš tobulesnio BG2 irgi rado sau vietą.  Tačiau, praktiškai viso šito galima pasiekti po kelių valandų šamano šokių internete, juk auksarankiai moderiai dirbo prie vieno mylimiausio žaidimų pasaulio produkto eilę metų.

Tačiau profesionalus darbas visados jaučiamas, net jei lyginti tenka viso labo nedideles smulkmenas. Perdaryti meniu, vartotojo sąsaja ir keli inventoriaus bei personažų langai nors ir dvelkia murzinais 90-tais, tačiau yra įkandami ir pakankamai aiškus net ant nudienos konsolių minimalizmo-gigantomanijos adatos išugdytiems estetams. Keli nauji personažų balsai yra tiek pat įkyrūs ir smagūs, kaip klasikiniai – tikra duoklė tradicijai. Na o pieštais filmukais pakeisti nerangūs animaciniai – vieniems patiks, kiti jų nekęs; klasika nejuokaujama. Galop svarbiausia – kūrėjų noras ne šiaip perdaryti senai mylimus žaidimus, o perteikti tai, kas mylima jau beveik penkiolika metų jaunėliams bei išspausti kelias nostalgijos ašaras barzdočiams.

Be abejo, šių neženklių pakeitimų nepakanka paslėpti žaidimo nerangumo, medinių refleksų ir kraštutinių sąlygotumų, tačiau net šis įmanomas nuveikti maksimumas turėtų priversti ne vieną smalsuolį užsiraitoti rankoves ir sužinoti, dėl ko būtent BG žaidimai nuolat lyginami su naujais Bioware produktais.

Atgal į Kardų Pakrantę

Balduro Vartai – didmiestis Felerune, žymioje Forgotten Realms fantasy romanų visatoje. Ten pat, beje, stūkso ir Neverwinterio miestas bei Icewind Dale parodyta šiaurės gyvenviečių sąjunga. Tipiškas vakarų pasaulio fantazijos kratinys – kariai, drakonai, dvaro intrigos, galingi burtininkai ir ištisa didvyrių kariauna.

Žaidėjui tenka bevardžio jaunuolio/ės vaidmuo. Burtininko išugdytas našlaitis leidžiasi į pavojingą ir kupiną nuotykių kelionę po to, kai jo sergėtoją nugalabija blogio pajėgos. Baldur\'s Gate: Enhanced EditionŠiandien tokia užuomazga būtų išjuokta ir greitai pamiršta, tačiau tai tik pradžia. Geležies krizės apimtos žemės kenčia nuo nesuvaldomo plėšikų antplūdžio, didikai rezga intrigas o sutikti pakeleiviai paįvairina įvykius kur kas labiau nei statistai iš Dragon Age 2.

Žaidimo mechanika gi, kaip du vandens lašai primena kitus Bioware RPG – didžiulis žemėlapis ir jame stūksančios vietovės. Tik skirtingai nei naujuose projektuose, čia kūrėjai net nebando tampyti žaidėjų griežtai nurodytomis pasakojimo gijomis. Pasakojimas pasakojamas tiek, kiek to nori pats žaidėjas, kuris, dėl įvairių priežasčių, pirmenybę visada gali atiduoti bendražygių bėdoms, sutikto nelaimėlio išgelbėjimui ar paprasčiausiam bastymuisi po pievas ir laukus.

Kovos sistemos gilumo ir nelabai patogaus UI mišinys – tikra bomba. Blogąja ir gerąja prasmėmis. Neišvaizdūs mygtukai, medinė veikėjų animacija, nežinia ką, kada ir kodėl išdarinėjantys priešai nenustodami ves iš proto. Bet įvaldžius paprastą pauzės ir puolimo nurodymų atidavimo mechaniką, platus ir labai specializuotas arsenalas bei aktyvios smegenų ląstelių veiklos reikalaujančių priešų derinys atneš kur kas daugiau pasitenkinimo ir netgi pasididžiavimo savimi mielu, nei bet kokio, net didžiausio boso užclickinimas moderniuose vaidmenų žaidimuose.

Grafika gi... beveik 15 metų senumo, todėl tikėtis stebuklų nederėtų. Pikseliai ir kapoti pastatai akies nedžiugina, tačiau tatai, iš dalies, atperka puikus vietovių dizainas ir dailininkų triūsas. Blogiausia, kad po eilės metų, dabartiniams perdirbėjams neįmanoma atgaminti pirminių resursų, kas ženkliai pakeltų paveiksliuko kokybę ir leistų atsikratyti ant piešto fono naiviai, net kraupiai, atrodančio blur‘o.  Kita vertus – BG vienas iš nedaugelio žaidimų, apie kuriuos kalbant galima drąsiai teigti jog žaidžiame ne grafiką. O kitko – čia į valias.

***

Žaidimas patobulintas tiek, kiek ta leido trapi technologija. To akivaizdžiai nepakanka tam, kad 15 metų monstras atitiktų bent minimalius, technokratų keliamus, kokybės reikalavimus. Paradoksalu, tačiau techniniai rodikliai – tai vienintelė produkto bėda, visa kita ne viena galva aukščiau gigantiškų šiandienos projektų.

Tikėkimės, kad kūrėjų ryžtas neatlėgs ir ateityje pamatysime ne tik antrąją dalį bet ir kitus, legendinius Bioware kalvės projektus modernesniuose apdaruose.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1