• Išleidimo data
    • 2004-05-05

    • Gamintojas
    • EA Canada

    • Leidėjas
    • Electronic Arts

9.0
-.-
9.0

Apžvalga

Autorius: Albert Guk | Data: 5, Gegužė 2004 00:00
Futbolas, futbolas, futbolas (iš ang. „foot" – koja, „ball" - kamuolys)... Šis žodis mums asocijuojasi su minia žmonių, rėkiančių "Įvartis!!!” dideliame stadione, 22 žaidėjais, bėgiojančiais žaliu gazonu ir bandančiais išpildyti žiūrovų reikalavimą – pasiųsti marguotą kamuolį į vartus, bei 1 pagrindiniu ir 2 pagalbiniais „teisybes sergėtojais”, kuriems mes dažnai siūlome tapti muilu. UEFA Euro 2004Galvodami apie futbolą, prisimename kaip kažkada patys būdami vaikais, bėgiodavome po kiemą, varinėdami kamuolį, ir bandydavome įrodyti sau ir kitiems, kad įmušti jį į varžovo ginamus vartus yra vieni niekai. Taip, neveltui šį sporto šaka vadinama ?1 visame pasaulyje. Pagal žiūrovų susidomėjimą, jis lenkia net olimpines žaidynes, nors jos atsirado senojoje Graikijoje dar 776 metais iki Kristaus gimimo, o futbolas buvo sukurtas tik 19 amžiaus viduryje, Anglijoje. Pati organizacinė federacija FIFA buvo sukurta 1904 metais. Pirmas pasaulio čempionatas įvyko 1930 metais, o Europos – tik 1960 metais. Pirmieji, kas tapo stipriausiais Europoje, buvo Tarybos Sąjungos rinktinė, o vokiečiai net tris kartus buvo iškovoję taurę. Dabar už lango 2004 metai ir neseniai vyko jau 12 futbolo čempionatas. Žinoma, šis renginys sulaukė milžiniško susidomėjimo. Į varžybų šeimininkę, Portugaliją, palaikyti komandų atvažiavo net keli šimtai tūkstančių fanų, o prie televizorių, gurkšnodami alų, rungtynes stebėjo dar apie pusę milijardo. Verslo taisyklė sako: „Ten kur didelė paklausa, ten galima padaryti didelius pinigus".Žinoma, tokios progos „užkalt babkių" negalėjo praleist gigantiška korporacija „Electronic Arts". Visi mes, kompiuterinio futbolo žaidimo mėgėjai, laukiam, kol kiekvienų metų pabaigoje parduotuvių lentynose atsiras dėžute su užrašu FIFA Soccer xxxx (kur xxxx yra pasirodymo metai). Bet šiais metais mums „pasisekė" – dar likus mėnesiui iki čempionato pradžios atsirado UEFA Euro 2004, kur mes galime patys, su savo mylima komanda, nugalėti visus ir tapti čempionais. UEFA Euro 2004Nesunku paskaičiuoti, kad nuo FIFA Soccer 2004 iki UEFA Euro 2004 nepraėjo nė 6 mėnesiai, todėl laukti kažkokių didelių naujovių iš kūrėjų nevertėjo. Nors produktas yra „nenaujas", visgi EA Sports programuotojai pasistengė ir įdėjo kelis patobulinimus. Pradėsiu nuo komandų. Visiems suprantama, kad žaidime UEFA Euro 2004 dalyvauja tik Europos šalių komandos, todėl pasirinkimas yra ribotas (aišku apie klubines batalijas nėra ką ir galvoti). Žaidimo kūrėjai mums suteikė galimybę įrodyti, kad futbole irgi būna stebuklų ir kad su paštininkų, apsauginių ar bankininkų komanda (tokia kaip San-Marino ar Farerų salų) įmanoma „nušluostyti nosį" tokiems profesionalams, kurių metinis uždarbis siekia aštuonženklius skaičius. Jūs pasakysite, kad tikrovėje tai neįmanoma, bet pažiūrėkite, ką padarė Graikija! Pastačius lažybų punkte 10Lt už tai, kad jie taps čempionato nugalėtojais, galima buvo laimėti net 800Lt. Taigi, grįžtant prie žaidimo, kiekvienoje komandoje yra maždaug 40 žaidėjų, bet rungtynėm galima registruoti tik 11 pagrindinių ir 7 atsarginius, nors iš tikro, šiame čempionate buvo leidžiama turėti 11 atsarginių žaidėjų. Jūs paklausite, o kam gi reikėjo tiek daug žaidėjų? Ogi tam, kad EA Sports dar nežinojo, kam treneriai patikės ginti savo šalies garbė, todėl įtraukė visus žaidėjus, užregistruotus atrankinėms varžyboms. Yra vienas kazusas: mano mėgstamiausioje Olandijos rinktinėje, vietoj pavardžių įrašyti numeriai, todėl atspėti, kuris, ar Davidsas, ar Ziedorfas, ar Kliuvertas, pasižymėjo, yra neįmanoma. Taip pat nesusipratimą kelia žaidėjų charakteristikos. Jos dažnai neatspindi tikro meistriškumo. Žinoma, Zidanas, Figo, Bekhemas, Nedvedas ir Totti turi 95-99 meistriškumo charakteristikas ir su tuo nepasiginčysi. UEFA Euro 2004Bet, pvz., mano nuomone, nesąmonė yra tai, kad gaunasi, jog geriausias Lietuvos žaidėjas yra Tomas Ražanauskas (jo meistriškumo charakteristika 80, o Jankausko – tik 67) ir jis lenkia tokius elitiniuose klubuose žaidžiančius futbolininkus, kaip Tomasson (Milan), Kežman (Chealsi), Šukur (Galatasaray), Koller (Dortmund). Toliau pakalbėsiu apie „gameplay" naujoves. Pirma naujovė – tai smūgių sistemos patobulinimas. Dabar, kol busite „žali" šitame žaidime, smogtas kamuolys dažnai skris ne į vartus, o „tiesiai Dievui į dangų". Ir kaltas čia ne oficialus čempionato kamuolys „Roteiro" ir ne futbolininko kreivos kojos, o jūs patys, kadangi dabar smūgio jėga priklauso nuo to, kiek laiko laikysit nuspaustą smūgiavimo mygtuką, o kryptis – nuo to, į kurią pusę bėgo žaidėjas. Todėl dabar, norint pergudrauti vartininką ir pasiųsti kamuolį iš 30 metrų tiesiai į „devintuką" , tenka pasipraktikuoti ne vieną dieną. Šiam tikslui žaidime yra įdiegtas treniruočių rėžimas, kur galima sugalvoti savo derinuką po baudos smūgio ar kampinio ir išmokti smūgiuoti 11 metrų baudinį. Antra naujovė – tai „fintų" sistemos patobulinimas. Dabar galėsite, paspaudę fintų mygtuką, pergudrauti ginėją: rodote, kad bėgsite į kairę, o iš tikro kamuolį varote į dešinę arba prametat tarp kojų. Tai, žinoma, nevisuomet gaunasi ir priklauso nuo to, kaip futbolininkas moka valdyti kamuolį ar kaip ginėjas moka jį atiminėti. Trečia naujovė – tai nauji žaidimo režimai. Palyginus su FIFA 2004, atsirado 3 nauji rėžimai: „Fantasy mode", „ Home and away" ir „Situation". Pirmajame, kaip NBA Live žaidime, galima suburti iš visų žvaigždžių savo „Dream Team". Antrajame, kaip atkrentamosiose varžybose, kad išsiaiškint nugalėtoją, reikia žaisti 2 rungtynes: vienas – namuose, o kitas – svečiuose. Trečiajame galima sukurti tam tikrą situaciją: nustatyti kiek laiko praėjo nuo žaidimo pradžios, nurodyti rezultatą, raudonų ir geltonų kortelių skaičių, ir toliau žaisti šias rungtynes. Dar galima paminėti, kaip naujovę, AI patobulinimą. Kompiuteris sunkiausiame lygyje žaidžia labai gerai, ir ne tik laimėti, bet ir įmušti įvartį yra labai sudėtinga. Man dažniausiai pavykdavo tai padaryti ne kaip Maradonai, apvedus vienam visus gynėjus ir vartininką, o komandinio žaidimo dėka. Papasakosiu, kaip įmušiau gražų įvartį: Gerardas kovodamas centre su 2 priešininkais vis dėlto sugebėjo perduoti kamuolį į dešinę Bekhemui, kuris, prabėgęs flangu dar 30 metrų, atidavė jį savo „firminiu" pasu tiesiai kirtusiam baudos aikštelę Rooney, o jis, krisdamas, smūgiavo galva į vartininko neginamą tolimą vartų kampą (panašų įvartį per čempionatą įmušė bulgarams Henrikas Larsonas). O, vos nepamiršau papasakoti apie žaidimo grafiką. Futbolininkų ir teisėjų veidai padaryti neblogai. Bet vis tik pastačius, pvz., 100 žinomų futbolininkų į vieną eilę ir spėliojant jų pavardes, jei „duos Dievas" atspėsite tik pusę. Patiko, kad dabar galima rinktis žaidimo oro sąlygas. Koks nenupasakojamas malonumas žaisti naktį, lyjant stipriam lietui! Stadionai irgi gražūs ir skiriasi vienas nuo kito, bet man nepatiko kaip pavaizduoti sėdintys juose žiūrovai, jeigu juos dar galima taip pavadinti: išskirus komandų vėliavas daugiau ten nieko suprantamo ir nepamatysi. EA yra EA. Jie nepagailės pinigų žaidimo muzikai ir garsams. UEFA Euro 2004 yra apie 11 sukurtų „soundtrack"ų". Tarp jų – čempionato himnas: žinomos Kanados atlikėjos Nelly Furtado singlas "Forca”, kuris dabar karaliauja įvairių šalių topuose. Rungtynes komentuoja taip pat žinomi komentatoriai Džonas Matsonas ir Eli Makoistas. Bet jų išsakytos mintys, spėju, jau visiems nusibodo dar nuo FIFA 2004 laikų, kadangi naujų frazių jūs neišgirsit. Dar galėjo kūrėjai įdėti į žaidimą ir šalių himnus, nes labai nusibosta klausyti prasidedant rungtinėms vieną ir tą pačią melodiją. Reziumuojant, galima padaryti tokią išvadą: jeigu tu esi tikras futbolo maniakas, tai praleisi prie žaidimo UEFA Euro 2004 nevieną bemiegę naktį, laimėsi prieš Graikiją 10 iš eilės čempionatų ir įmuši į Kano ginamus vartus 100 gražių įvarčių. Bet jei toks nesi, geriau pataupyk litus iki metų pabaigos, kol atsiras, tikiuosi pilnas didelių naujovių, FIFA 2005.

Parinktys

Ivertinkite:
0.1