• Išleidimo data
    • 2012-11-13

    • Gamintojas
    • Treyarch

    • Leidėjas
    • Activision Publishing

8.3
8.5
8.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 14, Lapkritis 2012 09:11

Po to, kai Call of Duty serialą paliko jo kūrėjai, vadovavimo vadelės teko studijai Treyarch. Šiaip ne taip susidoroję su trečiosios Modern Warfare dalies išleidimu, kūrėjai ėmėsi savo asmeninės frančizės atšakos tęsinio – Black Ops 2. Beje, nereikėtų pamiršti kad tai būtent Treyarch, kartu su Infinity Ward stovėjo serijos ištakoje. Call of Duty: Black Ops 2Dar tuo metu, kai CoD veiksmas rutuliavosi aplink antro pasaulinio ir šalto karų įvykius, Treyarch jau darbavosi žaidėjų, laukiančių naujų žaidimų kasmet, labui.

Rami darbo aplinka, kūrėjams suteikta kūrybinė laisvė ir nuosava frančizė galų gale leido serijai atsikratyti dvejopai vertinamų pretenzijų į realizmą ir pulti į vaikišką išdykavimą. Dėl eilės sprendimų BO2 labiau primena puikų Bulletstorm nei įprastą CoD. Už tai kūrėjams – Bravo!

Smagus marazmas

Anonso metu pristatyta ateities įvykių koncepcija nustebino, tačiau stebinti Treyarch nenustojo ir 6val. trunkančios kampanijos metu. Perkeldami įvykius 13 metų į priekį, į 2025-sius, kūrėjai nepuolė į kraštutinumus, o tiesiog pridėjo keletą smagių žaisliukų – ginklai ir visokiausi prietaisai bei aplink juos surežisuotas gameplėjus tai viskas, ko norėta. Priedu atvažiavo ir keturkojai robotai iš BF serijos, bet tai neženkli smulkmena.

2025-ais jėgų pusiausvyra pakis tiek, kad pagrindiniais tarptautinės arenos žaidėjais taps tik JAV ir Kinija. Indija, Brazilija ir dar eilė šiandien daug vilčių teikiančių gigantų, matyt, nebeegzistuos. Įprasta kova dėl energetinių resursų virs slaptais susirėmimais dėl retųjų, šiandien dar nežinomų išteklių; o pasaulio didžiuosius šokdins didelė, vieninga ir už varguolių teises kovojanti teroristinė organizacija. Command & Conquer frančizė kratosi karste.

Visuomenės priešų numeris 1 tapo naujasis Osama Bin Ladenas, ponas Menendes. Tik skirtingai nei arabų pasaulio kariūnas, išgalvotas blogietis savo darbų imsis nuo didžiųjų diskreditacijos, ko dėka pagrindiniai žaidimo veikėjai – kariai Woodsas ir Masonų šeimynėlė nebeteko žaidimų pasaulyje JAV kariam įprasto didvyriškumo.

Tęsdami COD serialo tradicijas, rašytojai ir vėl nesugebėjo sustoti ir susimąstyti apie saiko jausmą. Įvykių, pagrindinių ir pašalinių pasakojimų gijų prikaišiota tiek, kad pavydėti turėtų ir populiarių filmų-katastrofų kūrėjas Rolandas Emmerich‘as. Kita vertus pasakojimas yra be galo paprastas – blogietis, apart trenkto teroristinio plano, kartu suvedinėja asmenines sąskaitas su žaidėjo valdomais veikėjais.

Kitkas gi įprasta – žaidėjui tenka valdyti personažus praeityje ir ateityje, vykdant skirtingas užduotis. Call of Duty: Black Ops 2Ateities laikmetį paįvairina nauji žaisliukai: prilipdytų sparnų pagalba leidžiama įveikti kilometrą kitą leidžiantis nuo kalno beprotišku greičiu, tapti nematomų susišaudymo džiunglėse metu (hi Predator!) ar pasinaudoti unikaliais ginklais. Praeities gi įvykiai, khem... , nusipelno daugiausiai dėmesio. Ypač užduotis Afganistane, labai trumpai ir be galo absurdiškai nupasakojanti, kaip žymus stingeriai pateko į madžohedų rankas! Žaidėjas, apsiginklavęs tokiu pabūklu, raitomis, turi galimybę susidoroti su sunkiąja rusų technika. Net visiškai trenktas Bulletstorm tokio marazmo išgimdyti nesugebėjo. Šį kartą kūrėjai nusprendė pasakyti vaizdžiai, kad įvykiai pristatomi šio žaidimo frančizėje, nieko bendro su realybe ar pretenzijomis į ją neturi.

Black Ops 2 engine

Kritikos dėl pasenusių technologijų visa frančizė neatsikratys dar eilę metų. Tačiau šį kartą, tradiciškai agresyvios reklaminės kampanijos metu, dėmesio skirta ir varikliuko patobulinimo pažadams. Ką gi, pažadai nemelavo. Anksčius koridorius pakeitė pakankamai erdvios vietovės, kas jau tapo tikru šviežio oro gurkšniu visoje COD frančizėje. Atsikratę jau spėjusio įkirti pasilakstymo nuo taško iki taško, kūrėjai parodė, kad frančizė dar ne išsikvėpė ir gali tobulėti.

Deja, įvairovę, kurią suteikia ženkliai padidėję žaidimo plotai, begėdiškai smaugia iš niekur atsirandantys priešai ir skriptų, vienam kvadratiniam metrui, aibė. Anksčiau iš už kampo bėgę trilijonai priešų sukeldavo skeptišką šypseną; dabar gi nenaudėliai bandydami veikti pagal nerašytą taisyklę pasirodyti nepastebimai, begėdiškai materializuojasi tiesiai žaidėjui už nugaros. O ir tos virtinės priešų iš už kampo niekur nedingo – stovėk sau vietoj ir šaudyk juos iki begalybės.

Ir labai gaila, juk visi nauji žaisliukai, idiotiškos dekoracijos ir pagaliau nors kiek įdomios aplinkos galėjo tapti smagaus gameplėjaus pagrindu, užuot gi viską, kaip ir anksčiau, paversta pigiu tiru.

Už ausų pritemptas pasenęs varikliukas sugeba pateikti ir patrauklų vaizdelį. Call of Duty: Black Ops 2Nieko ypatingo, dūmai kaip ir anksčiau kartoniniai, apšvietimas statinis o šešėliai prikabinti rankiniu būdu. Tačiau tai nesutrukdė sukurti pakankamai detalizuotų aplinkų, nusietų aibėmis detalių. Viena iš išimčių – personažų veidai. Fizionomijos sudaro ant ovalaus modelio užkabintos veido tekstūros pojūtį. Daugumos veikėjų snukiai ne tiek gąsdina, kiek verčia jaustis nepatogiai; dievaži lyg su žaidėju bendrautų akis išsprogdinę portretai. Foto realizmui dabartinės technologijos dar nėra pasiruošusios.

Tradiciškai serga ir kiti žaidimo elementai – tekstūrose skęstantys modeliai, žaidėjo nevaldomi įvykiai gali užrakinti mūsų protežė užrakintuose kambariuose ir priversti pradėti misijas iš naujo. Ir tai bemaž didžiausia nuodėmė ir kankynė. Pirma pažintis su bet kuria užduotimi įtraukia – scenaristai už rankos tempia žaidėją iš anksto numatytu takeliu. Bet pabandžius atkartoti šitokį pasivaikščiojimą iš karto pastebi, jog minutei žaidimo proceso tenka penkios skriptais valdomo dundėjimo scenarijaus bėgiais.

O štai daugeliui žaidėjui skirtų pramogų mėgėjai skriptų keliamomis bėdomis nesibodės. Nors ir čia viskas tradiciškai – lūžtantys serveriai, programinės klaidos maldaujančios greitų pataisymų ir kaip visada adekvati bendruomenė. Kūrėjus pagirti galima už  pagaliau subalansuotą personažų tobulinimą, pagėrėjusius garso efektus ir padidėjusius žemėlapių plotus, kurie kažkiek praplečia taktines galimybes.

***

Black Ops 2 sugebėjo perkopti per visą frančizę. Ir sustojo vidurkely. Originalumo stoka, kuria taip dažnai kaltinami kūrėjai susilaukė dėmesio. Paįvairino ir žaidimo mechanikas, personažai tapo iš tikrųjų įdomūs, vedami ne vien tik kvailų komiksų blogiečių ambicijų, dabar jie turi nuosavas motyvacijas. Pagerėjo ir technologinė dalis. Tačiau dėl nesuprantamų priežasčių, žaidimą vis dar kankina  beveik dešimties metų senumo bėdos ir tai keista, juk pagrindinių veiksmų joms pagydyti imtasi.

Verta paminėti ir kuriozą, kurio dėka Activision gavo per ausis už begėdiškai agresyvią reklaminę kampaniją – ant fizinių laikmenų prekę užsisakę žaidėjai gavo į diskus įrašytą Mass Effect 2.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1