• Išleidimo data
    • 2012-02-07

    • Gamintojas
    • bitComposer Games

    • Leidėjas
    • Kalypso

8.5
8.8
8.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 13, Vasaris 2012 14:39

Senais, vyresniųjų menamais gerais, laikais Strategy First pristatė keletą šiandien su nostalgija prisimenamų žaidimų pavadinimų. Kanadiečius ištikusios finansinės problemos leidėją palaidojo, o unikalias frančizes išgrobstė godūs konkurentai. Už godumą, kaip žinia, anksčiau ar vėliau tenka susimokėti – atpildo valanda atėjo. Jagged Alliance: Back in ActionPirmieji atsigulė rusai, savo ruonio rankomis ėmęsi perdarinėti žymiąją Disciples seriją. Net septynerius metus prie elfų žemių plušėję rytų kaimynai galų gale išspjovė ką sugebėjo, kartu pridėdami programuotojų vidurių. Dėl ko, pelnytai, susilaukė serijos fanų pykčio ir priekaištų krušos.

 

Ilgai lauktas, pagaliau...

 

 Kitas žymus Strategy First žaidimas – Jagged Alliance 2 taip pat susilaukė tęsinio. Tačiau deja, tiek laiko ir resursų, kiek buvo skirta Disciples JA net akies krašteliu nematė. Vargšė samdinių gvardija keliavo per toli gražu ne profesionaliausias rankas kol galų gale neatgulė ant niekam nežinimo gamintojo stalo. Vokiečių bitComposer Games  suskubo užmėtyti nekantraujančia publiką auksiniais pažadais – dviračio neišradinėsime, perkelsime seną gerą žaidimą į naują platformą, pagražinsime grafiką.

 

Vos tik pasileidus remake‘ą,  pradedi suprasti, kaip įžūliai Tau melavo. Ėjimų strategija nudardėjo į užmarštį – jokių ėjimų čia nėra. Realaus laikas su aktyvia pauze – pirmoji vokiečių naujovė, nusipelnanti daugiausiai dėmesio. Pamelavo, tai pamelavo, užtat gavosi ne taip blogai, kaip galima buvo tikėtis. Pakoregavus automatinės pauzės nustatymus žaidimas iš tikrųjų pradeda imituoti savotišką ėjimų mechaniką. Pastebėtas priešas ar samdinis sustabdys laiką ir leis pateikti nurodymus savo globotiniams. Pauzę galima aktyvuoti ir savarankiškai, stebuklingasis spacebar į pagalbą! Galbūt, ėjimai, ypač taktiniuose strategijose – tai atgyvena; dinamika, kurią suteikia realus laikus visa galva aukštesnė už nuobodų ir vis pasikartojantį ėjimų prasukimą.

 

Kitas, sveiku protu nesuvokiamas žaidimo ypatumas – karo rūko stoka. Jagged Alliance: Back in ActionSuprantama, vokiečiai nenorėjo apsiriboti vien tik senais serijos fanais, tikslas – pritraukti jaunuolius. Bet šitoks sprendimas ne tik velniškai palengvina visą žaidimą, bet dar nubraukia svarbius personažų gebėjimus ir savybes. Kam reikalingas pastabumas, jei visi žemėlapyje matomi iš anksto? Matyt tam, kad nereikėtų aplankyti visų užkampių, užsibarikadavusių nenaudėlių beieškant. Galop naktiniai žiūronai, garso stiprintuvai ir skautai tiesiog didina personažų taiklumą(pasakiškas sprendimas!).

 

O štai dėl grafikos pažadai pilnai ištesėti – apsčiai detalizuotos aplinkos, pirmtako žemėlapis ir vaizdinė stilistika kartu su originaliu garso takeliu sėkmingai sugrąžina sąmonę į tuos senus laikus. Tenka pripažinti, vokiečiai atliko solidų darbą kurdami naująjį JA pamatą. Back in Action kenčia nuo aibės ligų; netikslumų, klaidų ir palengvinimų; bet vis tik, kažkur tunelio gale matyti šviesos spindulius. Atrištų rankas ultruistinei modder‘ių bendruomenei; užlopytų keletą didžiulių skylių ir JABiA galėtų tapti rimtu ir sėkmingu serijos tęsiniu.

 

Kas tas Jagged Alliance?

 

Tiems, kas nespėjo į 2000-ųjų pradžios taktinių šaudyklių traukinį, reiktų žinoti – JA tai kultinis žaidimas, populiarus net šiandien. Ne per seniausiai pasirodžiusi 1.13 modifikacija dar labiau praplėtė jo galimybes ir prikimšo net 5000 naujų daiktų. Sutikime, 13-mečiai žaidimai tai retenybė.

 

Antroji serijos dalis, kuri tapo šio perdarymo pagrindu, pasakojo apie paslaptingą, laisvai samdomą specialiųjų operacijų vadą; t.y. žaidėją. Iš Arulco salos emigravęs nužudytojo karaliaus įpėdinis pateikia žaidėjui kontraktą ir startinį 40 000$ kapitalą – atimti sąlą iš jo despotės žmonos.

 

Žaidėjo dispozicijoj A.I.M. samdinių agentūra ir elektroninė ginklų parduotuvė. Pasisamdžius karius iš jų formuojami smogiamieji būriai, kuriems teks periminėti salos gyvenvietes, deimantų šachtas ir kitas naudingas vietoves. Užimtose miesteliuose statomos barikados, apmokomi sukilėliai ir kuriama armiją, kurios pagrindinis tikslas – nuversti tironą.

 

Simpatijas žaidimas pelnė dėl įdomių kovų, strateginio valdymo, RPG elementų aibės tikrų ginklų, plačiai apibrėžtų jų savybių, samdinių klasių (smogikai, snaiperiai, mechanikai, medikai ir pan.) ir jų unikalių charakterių bei šmaikščių replikų.

 

***

 

Taktinės šaudyklės, o dar su strategijos ir vaidmenų žaidimų elementais – tai tikri dinozaurai. Todėl vokiečių bandymas atgaivinti šį, nūdienos žaidėjų užmirštą, žanrą vertas pagarbos. Mažas biudžetas ir gauruotos rankos pakišo koją ilgai lauktai reinkarnacijai. Aukščiau paminėtos tik kritinės klaidos; jų kur kas daugiau.

Todėl artimiausios savaitės projektui yra be galo svarbios – kūrėjų aktyvumas ir noras įsiklausyti į bendruomenės bei fanų pastabas, pataisymų pasirodymų dažnumas ir jų svoris uždegs šviesą naujų laikų taktinėms šaudyklėms arba įkals paskutinį vinį į jų karstą.

 

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1