• Išleidimo data
    • 2011-09-09

    • Gamintojas
    • Techland

    • Leidėjas
    • Deep Silver

9.1
9.1
9.0

Apžvalga

Autorius: djantanzas | Data: 4, Lapkritis 2011 14:05

 

Tikriausiai vaikystėje mama mane pamiršo paskiepyti nuo užkrato, sukeliančio zombių invaziją. Nuo pat „pampersuotos“ vaikystės laikų mane žavi įvairiausio plauko zombiai. O tokie žaidimai, kaip Left 4 Dead ar Dead Rising 2 bei žiūrimumo rekordą pasiekęs serialas The Walking Dead parodo, kad zombių užkratas sklinda milžiniškais mastais, abejingu nepalikdamas ne vien mane. Dead IslandĮvertinęs susiklosčiusę situaciją bei pasitaręs su gydytojais ir vaistininkais galiu pasakyti, kad geriausias priešnuodis šiuo metu – Dead Island.

 

Zombiai atrieda atidunda...

Siužetine prasme Dead Island drėbtas iš to pačio molio, kaip ir daugelis kitų zombiadų, todėl vaizduojamos emocijos, išgyvenusiųjų kova už būvį bei vietovės su vaikščiojančiais numirėliais daugeliui pasirodys nesvetimos ir kažkur matytos. O ir pati siužetinė linija nepasižymi dideliu išskirtinumu. Tačiau kitaip nei įprasta – Dead Island yra RPG žaidimas su FPS bei action elementais. Todėl vienas iš pirmųjų dalykų patrauksiančių susidomėjimą – noras sužinoti, kaip zombių galabijimas siejasi su inventoriaus sistema, šalutinių užduočių vykdymu ir kt.

Zombių rankose atsiduria pietų Ramiojo vandenyno teritorijoje esanti Papua Naujosios Gvinėjos sala Banoi. Aišku, kad susisiekimas su išoriniu pasauliu dingsta, todėl tropinis rojus virsta pragaru žemėje. Kalbant apie pačią salą, Banoi dėl savo nuostabaus kraštovaizdžio tapo puikia poilsiaviete paplūdimio kurortais viliojančia ne vieną turistą. Jau pačio žaidimo metu galima surasti daug dokumentų bei audio kasečių, kurios leis smulkiau išnagrinėti paslaptingą Banoi praetį nuo kažkada čia egzistavusių kanibalų genčių iki mįslingų mokslininkų eksperimentų, todėl sala tikrai turi daug ką apie save papasakoti. Būtent RPG elementai leidžia užmiršti šiek tiek banalų siužetą, o kur dar nuostabūs Banoi vaizdai...

Pradėdami žaidimą ir peržiūrėję nuotaikingą įvadinį vaizdo intarpą, gausime pasirinkti vieną iš keturių galimų veikėjų, su kuriuo nesiskirsime iki pat paskutinės misijos. Kiekvienas iš jų turi išskirtinių įgūdžių bei gali atlikti įsiučio ataką. Pavyzdžiui, buvęs futbolininkas Loganas – peilių ir kitų ginklų mėtytojas, asmens sargybinė Purna – šaunamųjų ginklų specialistė, policijos pareigūnė Xian – aštriųjų ginklų ekspertė, o reperis Semas B puikiai įvaldęs sunkiuosius (kūjai, kirviai ir t.t). Visuose vaizdo intarpuose rodama, kad po sala keliauja visas ketvertukas, tačiau taip bus tik tuomet, kai su savo draugais žaisite co-op rėžimu, kuomet visi drauge galėsite vykdyti quest‘us bei tyrinėti Banoi.

 

Sadizmui – žalia šviesa

Pagrindinis Dead Island akcentas – išskirtinė kovos sistema. Pripažįstu, seniai mačiau žaidimą su tokiu plačiu šaltųjų ginklų asortimentu kaip čia. Dead IslandZombius žudysime tokiais įrankiais, kaip beisbolo lazdos, vandentiekio vamzdžiai, irklai, plaktukai. Jau nekalbu apie kirvius, peilius ir netgi katanas. Aišku, koks FPS be šaunamųjų ginklų, todėl netgi ir tų, nors ir kukliai, bet nepagailėta. Tokios galimybės kiekviename pažadins nekenksmingąjį vidinį sadistą. Tačiau reikės šiek tiek laiko kol perkasite žaidimo valdymą. Kadangi galite nukentėti vien tuo metu, kol užsimojate smogti arba nesaugiu atstumu prisiartinate prie zombio. Laimei, išvengti artimo susidūrimo sukurta opcija, vienu klaviatūros klavišo spustelėjimu leidžianti nuspirti zombį nuo savęs ir netgi keliais spyriais jį parblokšti ant žemės. Be to, kiekvieną šaltąjį ginklą galima mesti į priešininką, šitaip laikantis atstumo jam padaroma žala, o ir mestą ginklą galima susigrąžinti išsitraukiant iš negyvėlio kūno. Todėl nors ir paprastas, bet taktikas kovoje naudoti reikės.

Savaime aišku, kad žaidimuose apie vaikščiojančius numirėlius turi būti bent keli zombių tipai. Juk ne visi mutuoja vienodai. Be paprastų zombių (walkers), siautėjančių pavienėmis grupelėmis, sutiksime ir tokių išperų kaip užkrėstieji (infected), kurie tiesiog bėga į tave stengdamiesi parblokšti. Negalima priartėti prie didesnių ir stipresnių zombių (thug), kurie mosikuodami rankomis vienu smūgiu atima trečdalį gyvybės stulpelio. Dead IslandDar yra stori zombiai, besispjaudantys nuodingomis seilėmis ir ypač galingi ragonosius primenantys bei ,,tankus‘‘ iš Left 4 Dead pakeičiantys mutantai. Galiausiai nustebino užkrėstojo greičiu lakstantis zombis su kaulais vietoje rankų, su jais geriau neprasidėti...

 

Ekskursija po mirusiųjų salą

Patirties taškų rinkimas, lygio kėlimas bei įgūdžio tobulinimas – tais pačiais vaidmenų žaidimų varžtais sėkmingai užpatentuotas ir Dead Island. Pateiktas įgūdžių medis suskirstytas į tris atšakas: įsiučio, kovos bei išgyvenimo. Įsiučio tobulinimas leis didinti energijos ar stamina stulpelio pajėgumą. Kovos atšaka lemia galios rodiklį susidūrimų su zombiais metu. Jeigu nori deramai ištyrinėti Banoi, paliekant tik tuščius kelionmaišius ir spinteles, savo kelyje susikoncentruok ties išgyvenimo įgūdžiais, kadangi jie lemia sėkmę radybose, mažina įvairių daiktų inventoriuje limitą, kainą ar susidėvėjimą ir kt. Taip, kiekvienas ginklas ganėtinai greitai susidėvi, todėl juos būtina remontuoti. Laimei, dirbtuvių, kuriose bus galima tai padaryti, pilna visame žemėlapyje. Be to, jose bus galima ne vien juos taisyti, bet ir patobulinti bei modifikuoti. Šiek tiek elektroninio šlamšto, kelios baterijos, suderintos su norimu ginklu, ir, štai – turi kataną su elektros šoko injekcija arba pistoletą retkarčiais iššaunantį įelektrintą kulką. Tereikia turėti tam tikros modifikacijos planą, kuriame nurodyta jos sudedamosios dalys. Modifikuoti ginklai tikrai praskaidrina kovas. Aišku, tokių ginklų ir žala didesnė, o ar minėjau, kad ir bombų su granatoms susikonstruot galima? Nenuostabu, kad kūrėjai ginklų modifikavimus stipriai akcentavo anonsuodami Dead Island. Tačiau norint turėti bent kelis tokio pobūdžio ginklus reikės itin paplušėti, kadangi planai tikrai nėra dažnas radinys, taip pat ir sudedamosios dalys. Aš pats modifikavau vos keletą, nors turėjau prikaupęs keliasdešimt planų, o abejingumu daiktų rinkimui tikrai nepasižymiu, netgi priešingai.

Kalbant apie rinkimą, tai smagi ir paprasta veikla – iš pakeliui išmėtytų kelionmaišių galima susikrauti turtus, o dauguma niekučių gali būti pravartūs ateityje. Aišku yra ir šiokių tokių išimčių, kurias priimu su šypsena veide. Ar žinojote, kad sveikata atsistato nuo energetinių gėrimų, šokoladukų ar vaisių?  Truputį absurdiška tai, kad kone kiekvienas kelionmaišis ar spintelė visada tau priešais akis, todėl tereikia netingėti ir ją ištuštinti. Gerai bent tai, kad kulkos čia retenybė, todėl, kas šiame žaidime ir yra smagiausia, dažnai naudosimės šaltaisiais ginklais.

Keliaudami po Banoi salą aptiksime ne vieną išgyvenusįjį. Dažniausiai jie mažomis grupelėmis susikuria sau laikiną prieglobstį, tačiau kiti nenori sutarti ir bando pastoti tau kelią, todėl gręsia smagūs susišaudymai. Susumavęs bendrą išgyvenusiųjų skaičių galiu teigti, kad tokios didelės gyvųjų gausos nemačiau nei viename panašios tematikos žaidime.

Misijų principas čia labai paprastas. Randame prieglobstį (dažniausiai tai garažai, sandėliai, bažnyčia, kartais vienas kitas kaimelis ir t.t.), o ten esantys žmonės tiesiog žeria tau šalutines užduotis, kurių gausa tikrai stebina. Įvykdę jas pasieksime kitą prieglobstį, kur taikomas tas pats principas. Žinoma, meluočiau sakydamas, kad šalutinės misijos tiek pat smagios, kaip ir pagrindinės, tačiau tik jos skatina norą prasmingai ištyrinėti Banoi. Sąžiningai jas vykdant, kaip atlygį galima susirinkti nemažą kiekį modifikacijos planų. Be to, Banoi slepia išties smagių staigmenų. Pavyzdžiui, džiunglėse sutikau ir susikoviau su Džeisonu iš ,,Penktadienis 13-toji“, o jo kraupiame namelyje radau grandininį pjūklą. Galiausiai gal visą mano pasipiktinimą kai kuriais Dead Island niuansais temdo pyktis, patirtas tuomet, kai pusę žemėlapio išnaršiau vien tam, kad kažkokiai merginai surasčiau pliušinį žaislą ar šampano butelį. Šiuo atveju siena tarp fun‘o ir įkyrumo ganėtinai trapi.

 

Galiausiai įsigydami Dead Island tikrai nepermokėsite. Smėlio dėžės tipo žemėlapis, į kurį įeina paplūdimys, miestas, džiunglės, kalėjimas... Besikeičiantis salos klimatas ir vešli žaluma, nenusileidžianti Far Cry 2 džiunglių peizažui, transporto priemonės... Žaidimas turi daug daugiau nei eilinis FPS ir yra daug smagesnis už daugumą RPG nuobodybių. Dead Island tikrai nėra idealas dabartinė rinkoje, tačiau tai ir ne tas žaidimas, kurį turi pamesti iš savo akiračio. Ak, tas užkratas kraujyje... Spjaunu ant minusų, rašau riebų 9.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1