• Išleidimo data
    • 2011-10-25

    • Gamintojas
    • EA Digital Illusions Creative Entertainment

    • Leidėjas
    • Electronic Arts

9.2
9.4
9.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 26, Sausis 2012 10:32

Battlefield – šaudyklių fanams žinoma daugiausiai dėl savo multiplayer režimo. Tikėtis, jog frančizė pasitrauks iš didelių kovos ringų, pripildytų karinės technikos ir strateginių sprendimų aibės būtų naivoka. Dramatiškos kampanijos vardan? Tačiau, būtent šis turinio papildymas EA/Dice leido konkuruoti su rinkos magnatu – Call of Duty: Modern Warfare. Battlefield 3Svarbu neapsigauti – kampanija, tai tik papildomas bonusas pirkėjui, daugeliui žaidėjų skirtas režimas – kertinis projekto akmuo.

 

Blogi (ne)rusai

 

Abiejų žaidimų kampanijos veikiau primena B-klasės filmus apie šaunius kareivukus, kovojančius su blogio jėgomis. Cyber elementas prideda joms mįslingumo ir paverčia labiau filmais nei žaidimais. Tuo metu, kai COD stengiasi iš paskutiniųjų pritraukti žaidėjo dėmesį vis didesniu absurdu, B3 žiaumoja vis tą patį, jau spėjusį įgrįsti, branduolinės grėsmės iš artimųjų rytų motyvą. Naivu, užtat pakankamai realistiška(turint omenyje spaudoje kasdien mirksinčias eilutes).

 

Pabodę pasakojimai apie nugvelbtas bombas; teraktus didžiuosiuose pasaulio miestuose; pavyzdinių karių bandymus užkirsti kelią artėjančiai katastrofai – toli gražu ne naujiena, prisiminkim net 9(!) 24 sezonus! Tačiau čia, EA rašytojų komanda padirbėjo iš peties. Esmė ne tame, apie ką pasakojama, o kaip tai daroma.

 

Paprastą faktų konstatavimą keičia galimybė žaisti už skirtingus personažus: eilinis, būrio, aptikusio branduolinio ginklo pėdsaką atlieka pagrindinio protagonisto vaidmenį; tankų divizijos vadas atliks nors ir nemalonią, bet dramatišką ir sentimentalią rolę. Personažai stengiasi perteikti žaidėjui tam tikrą, emocinę būseną. Ir tai puiku, juolab, kad dar nepaminėjau naikintuvo šaulio ir rusų specialiųjų tarnybų karininko; kuris, siužeto eigoje iškels dramatišką klausimą(EA net išleido knygą apie Dimą Majakovskį).

 

Tiesiog neįmanoma nepaminėti vaizdinio apipavidalinimo – raiškios tekstūros, puiki animacija ir neapsakomas apšvietimas B-klasės filmuką paverčia nors ir eiliniu, bet blockbuster‘iu.  Ir nors kūrėjai nesiūlo kelionės aplink pasaulį, tačiau projekte įgyvendintos situacijos sugeba pamaloninti akį (policijos kabinetas New York‘e, artimųjų rytų gatvelės ,akimirksniu virstančios liepsnojančiais griuvėsiais; metropolitenas, didmiesčių gatvės, atokios vilos šturmas). Deja, nieko iš esmės naujo švedai nesiūlo, tačiau ir nuvalkiotos scenos jų rankose įgauna naują gyvybę.

 

Bet ir šičia ne viskas taip puiku, kaip galėtų būti. Pakanka įsižiūrėti, ir įtarumas pasitvirtina – negailestingas, linijinis siužetas; epilepsijos kratoma žaidybinė mechanika (neteisingas žingsnis į kairė, ar dešinę reikš automatinį pralaimėjimą arba įbes visus karinio teatro aktorius į žemę), bukaprotis dirbtinis intelektas ir idiotiškos QTE karaliauja mūšio lauke! Vėlgi, nieko naujo, matyt, visa tai „privalo“ būti įtraukta į populiarias šaudykles. Nenorint prarasti malonumo, patartina aklai vykdyti scenaristų nurodymus ir mėgautis tuo, ką pastarieji sukarpė; kitaip laukia bėdos.

 

Pirmyn į mūšio lauką, kartu

 

Nenuostabu, jog sisteminių traukulių kratoma kampanija, patiko ne visiems. Nepanorėję kovoti su AI perlais, ėmėsi taškyti vieni kitus. Užėmimas(kova dėl teritorijos) ir Šturmas(viena komanda ginasi, kita puola) – vis dar populiariausi B3 multiplayer režimai.

 

Po jaukių 16x16 Bad Company 2 susirėmimų B3 grąžino masyvius 32x32 mūšius ir jiems skirtus žemėlapius. Battlefield 3Deja, dėl to teko paaukoti objektų sunaikinimo galimybę, pristatyta BC2 metu. 4 karių klasės , virš 50-ties patrankų, karinė technika, ginklų tobulinimai-atrakinimai, pasirinkimo laisvė... ir judri litavimo lempa. Įrankis, turėjęs taisyti karinę techniką, humoro jausmo nestokojančių žaidėjų rankose tapo neprastu kompanionu mūšio lauke.

 

Skirtingai nei beprotiškos COD skerdynės, B3 reikalauja iš žaidėjų, apart puikios reakcijos - patirties ir bent šiokio tokio planavimo ir veiksmų koordinacijos. Skrupulingai detalizuoti žemėlapiai, aibės opcijų ir įvykių karo arenoje kiekvienam suteiks galimybę rasti savo nišą ir pasinerti į nūdienos didvyrio kailį.

 

Stress-Test failed

 

Origin servisas, atsakingas už žaidimo serverių priežiūrą, išleidimo dieną su savo funkcijomis nesusitvarkė. Ir ta kuriozinė nesėkmė byloja apie komercinį projekto pasisekimą. Panašu, jog EA/Dice vis tik pavyko švelniai stumtelėti rinkos lyderį. Bet kuriuo atveju, žaidėjams tai tik į naudą – pasisekusi švedų formulė, neabejotinai, dar ne kartą sugrįš, o konkurentams jau seniausiai laikas susimąstyti apie stagnaciją savo kieme.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1