8.9
8.9
9.0

Apžvalga

Autorius: Kai | Data: 24, Sausis 2011 19:56

Kuklieji švedai iš Paradox Interactive jau beveik dešimtmetį uoliai vykdo visiškai nekuklias užduotis.  2001-aisiais pradėtas ambicingas projektas Europa Universalis vis dar gyvas, maža to – švedų mylimiausias kūdikis kasmet tobulėja, o naujausia trečioji epopėjos dalis susilaukė rekordinio papildymų kiekio.

 

Divine Wind – jau ketvirtasis šios globalios strategijos papildymas, tačiau šį kartą kūrėjai šoko už Europos sienų ir daug dėmesio skyrė Azijai. Specialiai Kinijai ir Japonijai sukurti mechanizmai tai dar ne viskas; dėmesio susilaukė ir statybų mechanika, o labiausiai pastebima naujove tapo Victoria 2 stiliumi atnaujintas žemėlapis.

 

Protinga ir graži Europa

 

Diskusijos apie gražios grafikos poreikį „protinguose“ žaidimuose turbūt nenutils niekad. Ir iš tikrųjų – kai gameplėjus yra nuostabus ir žaidimas įtraukia nepaisydamas savo kuklios išvaizdos galima susidaryti įspūdi, kad grožis tokiems produktams visiškai nereikalingas.  Tačiau tai veikiau spekuliacija nei rimti argumentai; didelėms, turiningiems ir daug informacijos pateikiantiems žaidimams svarbu neišsiskirti savo specialiais efektais, o tiesiog būti patogiems ir neversti vartotojų laužyt pirštų ieškant tam tikrų meniu punktų.

 

Pagaliau tą suprato ir švedai, tiesa klasikinį žemėlapį PI pradėjo tobulinti nuo Hearts Of Iron 3. Europa Universalis III: Divine WindKiek vėliau naują pasaulio vaizdą pateikė Victoria 2, o galop šis tvarinys sėkmingai emigravo ir  į EU3. Divine Wind atrodo jaukiai, simpatiškai ir kas svarbiausia – patogiai. Akį rėžiantis 3d efektas dingo, jo vietą užėmė elegantiška popieriaus imitacija. Tačiau ne viskas taip puiku, kaip norėtųsi. Ne visų šalių pavadinimai telpa į jiems skirtą plotą, todėl priklausomai nuo šalies dydžio jau įprastą „Lithuania“ galima matyti kaip Lithu-a-nia. Smulkmena, bet nemaloni.

 

 EuroAsia Universalis

 

Anksčiau pristatyti magistratai buvo atsakingi už provincialių sprendimų vykdymą – turėdami šitokį biurokratą galėjome įkurti ambasadą, paversti regioną pasienio ruožu ar atlikti kitą veiksmą. Dėl nepatogumo valdant dideles imperijas tokio užmojo kūrėjai atsisakė, o pačių biurokratų išsiusti į pensiją nesiryžo.

 

Dabar magistratai yra atsakingi už statybas. Schema paprasta – 1 magistratas = 1 pastatas. Tokiu būdu bandoma priversti žaidėjus kurti specializuotus regionus. Kažkur daugiau dėmesio skirti armijoms, kitkur pramonei ir pan.. Mintis puiki, tačiau ją lydi švedams įprastų klaidų virtinė. Magistratai veikia puikiai, tačiau nuo šiol įdiegta užgrobtų provincijų pastatų griovimo sistema sunaikina bet kokį balansą. Europa Universalis III: Divine WindProblema slypi vėjavaikio AI makaulėje – pernelyg nesirūpindamas savo provincijų saugumu dirbtinis intelektas negeba vystytis taip, kaip ženkliai apdairesni žaidėjai.

 

Panašus nesusipratimas ištiko ir karinius aljansus. Dabar galima pačiam rinktis kuriuos sąjungininkus kviesti į karą (bent jau puolant, besiginant kaip ir anksčiau visi gauna pakvietimus). Vėlgi puiki mintis, turint omeny kad kartais tereikia užkariauti mažytę karalystę ir tokiame konflikte sąjungininkų pagalba visiškai nereikalinga. Tačiau, vėlgi – įgyvendinimas šlubuoja. Prie įprastinių karų EU3 įpratę gali tikėtis šoko Divine Wind‘e.  Problema slypi tame, kad sąjungininkų pasitelkimas nereikalauja iš jų jokių sąlygų, todėl pasiruoškite pasauliniams karams jau XV amžiuje. Įsivaizduokite Lietuvą, skelbiančią karą Lenkijai ir besikviečiančia į pagalbą pvz. Bohemiją, kuri savo ruožtu kviečiasi Burgundiją, kuri savo ruožtu telkiasi į pagalbą Angliją... o dar pridėkime visokių oportunistų siekius ir kadaise jauki Europa įsižiebia pragariško karo liepsnomis.  Apmaudžios klaidos, bet serijai tai ne naujovė, kaip sakoma, laukiame patch‘o.

 

O štai žadėtieji Japonijos ir Kinijos perdarymai kelia dvejopus jausmus. Iš tikrųjų nieko ypatingo neteikiama – tiesiog kiek apkarpytas valstybės administravimo modelis ir aibės sąlygų vienam ar kitam sprendimui priimti. Kiek įdomiau atrodo poreikis nusigauti iki sostinių ir taip įrodyti savo galybę.

 

*****

 

Apmaudžios klaidelės kiek gadina pirmą įspūdį, tačiau kad ir kaip ten bebūtų išgražėjusi EU3 vis dar išlaiko lyderės pozicijas tarp „protingesnių“, o kiek gilyn praplėsta žaidybinė mechanika serijos fanus pamalonins. Kitiems gi EU ir toliau išliks spalvotų kaladėlių dėlione.

 

Parinktys

Ivertinkite:
0.1