• Išleidimo data
    • 2004-11-16

    • Gamintojas
    • Valve Software

    • Leidėjas
    • Vivendi Universal Games

8.6
8.4
9.0

Apžvalga

Autorius: Jeremies | Data: 16, Lapkritis 2004 00:00
Kai prieš šešerius metus man į rankas pakliuvo CD su keistu pavadinimu „Half–Life", aš ir įsivaizduoti negalėjau, jog tuoj tapsiu žaidybinio proceso, pakeisiančio visų žaidėjų požiūrį į šiuolaikinę šaudyklę, liudininku. Maniau, jog rankose laikau tik dar vieną neblogą FPS žaidimą, kurio dėka galėsiu praleisti keletą šaunių vakarų prie savo kompiuterio monitoriaus, tačiau kaip aš klydau! Tie keli šimtai megabaitų tapo neabejotinai didžiausiu malonumu, kokį aš kada nors buvau gavęs iš kompiuterinio žaidimo, ir dar daug metų po to, kiekvienos vasaros pradžioje, aš instaliuodavau „Half-Life" ir vėl, pagrindinio herojaus Gordono Frymano (Gordon Freeman) kailyje, iš naujo ir iš naujo mėgavausi jau, kone, atmintinai žinomomis vietovėmis, nepaprastai įtraukiančiu geimplėjumi bei nepamirštama žaidimo atmosfera. Vėliau man teko žaisti daugybę nuostabių, aukštos klasės šaudyklių, tačiau nė viena jų nesudrebino mano pasąmonės taip, kaip tai padarė „Half–Life". Half-life 2Ir dar - buvo viena, ramybės man neduodanti mintis: kada? Kada ateis ta diena, kai aš savo rankose laikysiu jau visiškai naują antrąjį „Half–Lifešš 1999–2001 metais žaidimo kūrėjai pateikė žaidėjams kelis originaliojo „Half–Life" papildymus, kuriems nesulaukus didesnės sėkmės, imta vis garsiau ir garsiau kalbėti apie netrukus turėsiantį pasirodyti „Half–Life 2". 2002 metais kalbos ir spėlionės buvo oficialiai patvirtintos. Kūrybinė kompanija Valve Software ir leidėjai iš Vivendi Universal Games pranešė, jog 2003 metų viduryje žaidimų rinką pasieks geriausio visų laikų žaidimo antroji dalis. Tačiau „Half-Life 2" kūrimo darbai užsitęsė iki 2004 metų pavasario. Netrukus Valve Softwre pranešė, jog nežinomi asmenys pavogė iš kompanijos serverio žaidimo alfa versiją ir dėl šios priežasties „Half-Life 2" išleidimas yra nukeliamas neribotam laikui. Ir kai atrodė, kad sulaukti žaidimo šiemet jau nebepavyks, lapkričio pirmoje pusėje Valve Software, visų žaidėjų džiaugsmui atraportavo, jog žaidimas pasirodys rinkoje to paties mėnesio 16–23 dienomis. Sulaukėme! Rytų Europos miestas City 17. Geležinkelio stotis. Į peroną įžengia Gordonas Frymanas! Kas ir kodėl atvedė didžiausią visų laikų didvyrį į šią, dabar jau atėjūnų kareivių iš kito išmatavimo prižiūrimą, vietą? Frymanas apsidairo. Miestą juosia aukštas juodas keistos formos sienų statinys. Šalmais, panašiais į dujokaukes, apsitaisę ir elektrinėmis lazdomis ginkluoti kareiviai griežtai stebi visus, apatiškai aplink sliūkinančius žmones. Ne, ši vieta Frymanui nepatinka, kaip ir visos kitos, kur jis yra buvęs. Half-life 2Tačiau jis čia, o tai reiškia, kad neįtikėtini bei įtraukiantys nuotykiai prasideda. „Half–Life 2" susideda iš keturiolikos skirtingų skyrių (chapters), žaidimo kūrėjų puikiai supintų į vientisą, nuotykių kupiną aštraus siužeto istoriją. Pagrindinis žaidimo herojus, laviruodamas tarp įtempto veiksmo ir pasyvesnių stebėjimo ir nuovokos reikalaujančių scenų, visada išlieka įvykių centre, nors tuo pat metu jaučiasi esantis tik maža detalė didžiuliame ir sudėtingame nesuprantamo pasaulio mechanizme. Tačiau būtent nuo tos detalės ir priklauso visos žmonijos ateitis. Gordonui Frymanui, visų keturiolikos skyrių eigoje, teks grumtis su siaubingais kito, paralelinio, išmatavimo padarais, paleistais į mūsų pasaulį tam, kad išniekintų ir sunaikintų mus, žmones. Žaidimo atmosfera nuostabi. Nuo pat jo pradžios iki paskutiniųjų sekundžių žaidėjai, viską aplink pamiršę, gyvens tik tame stebuklingame „Half-Life 2" pasaulyje, visiškai nenorėdami bent trumpam sugrįžti į realybę. Žaidimo lygiai dideli bei įvairūs. Skirtingai nuo pirmosios dalies, naujajame „Half–Life" jūs atsidursite ne tik uždarose patalpose, bet galėsite pasigrožėti nuostabiais vaizdais po atviru dangumi. Keliuose lygiuose kūrėjai suteikė žaidėjams galimybę pasivažinėti vandens motoroleriu ir greitaeigiu bagiu. Ginklų žaidimo eigoje viso bus vienuolika rūšių: metalinis laužtuvas (be kurio Frymanas, kone, neįsivaizduojamas), dviejų rūšių pistoletai bei automatai (pastarieji turi du šaudymo režimus), vinčesteris, arbaletas, granatsvaidis, granatos ir traukos ginklas, kurio pagalba galėsite kilnoti daugumą daiktų, ir, esant dideliam norui, juos svaidyti didele jėga į priešus. Verta paminėti, jog panaudoti žaidimo eigoje teks kiekvieną iš išvardintų ginklų. Half-life 2Taip pat yra ir specialus organinis ginklas (gaunamas įpusėjus žaidimui), kurio dėka kai kuriose vietovėse galėsite sau į pagalbą išsikviesti po smėliu gyvenančius didžiulius vabzdžius. Dar vienas žaidimo aspektas, kurio nepaminėti būtų nusikaltimas, tai nuostabi, nė viename kitame žaidime dar nematyta, tokios aukštos klasės virtualaus pasaulio fizika. Be jau minėtos galimybės mėtyti įvairius, po ranka pakliuvusius, daiktus, džiugina ir galimybė kilnoti ir krauti vieną ant kitos dėžes, norint užsiropšti ant aukšto išsikišimo ir pasiekti vieną ar kitą vietą. Reikia pakelti tiltą? Kraukite iš apačios tuščiavidures cisternas. Reikia nuleisti vieną medinės lentos galą? Dėkite ant jo plytas – rezultatas, kaip ir tikrovėje. Monstrai. Daugumą jų mes jau busime matę pirmoje „Half–Life" dalyje. Jie nepasikeitė iš esmės, tik tapo daug dailesni, daug tikroviškesni, daug baisesni. Yra ir keletas dar nematytų hibridų, kurie žaidimo atmosferą padarys dar įdomesne. Žaidimo grafika nuostabi. Tiek uždaros, tiek ir atviros erdvės privers varvinti seilę visus žaidėjus. Kone, idealiai sukurti veikėjų veidai, bei puikios tekstūros suteikia beveik visiškos realybės jausmą. Jį dar padidina ir tokios detalės kaip nuo sienų trupantis tinkas, atsilupę nuo metalinių paviršių dažai ar galimybė įjungti ir patyrinėti kai kuriuos žaidimo eigoje sutiktus mechaninius prietaisus. Kiek prasčiau atrodo dangus, jūra ir vandens telkiniai. Tiesa Options/Video skiltyje esančioje grafoje Water Detail nustačius Refflect All parametrą, vanduo žiūrėsis kiek geriau. Garsas taip pat aukštumoje. Muzika, veikėjų dialogai, ginklų efektai, sprogimai ir ypač monstrų riksmai visus turėtų maloniai sužavėti. Šešiolika neužmirštamų žaidimo valandų jau praeityje ir keletą dienų aš gyvenau tikrai ne be reikalo. Žaidimo siužetas aiškiai duoda mums žinoti, jog ateityje mes turėtume sulaukti ir trečiosios „Half–Life" dalies, tuo tarpu kūrėjai teigia, jog jau artimiausiu metu mes išvysime kelis įdomius žaidimo papildymus (žaisti galėsime už kelis antraplanius „Half-Life 2" veikėjus). Na o dabar belieka gyventi tais prisiminimais, kuriuos patyriau žaisdamas absoliučiai geriausią metų žaidimą – „Half–Life 2".

Parinktys

Ivertinkite:
0.1